onsdag 30 oktober 2019

KALLT MEN SPÅNAR PÅ ETT VARMT BADRUM

Jag går fortfarande runt som lite i chock efter helgen och lever lite på "lyckorus" och funderar och planerar saker.  Jag har fixat lite med samtal och saker som skulle fixas och det är så skönt!!

Nu har kylan kommit hit och det är ju några minusgrader nu huuu. Det var ju riktigt kallt när Tuva var på simskola och jag var ute och sprang, kallt men friskt. Kanske dags att sätta på vinterdäcken snart med... Värre kyla kommer ju och jag säger samma sak varje år - jag är född i fel land för jag fryser ihjäl!
Vi har börjat spåna lite på renovering av vårt badrum och jag tycker det är så svårt, alla idéer och val som ska göras sen. Jag hade nog aldrig kunnat bygga ett nytt hus med så många val, tänk bara planlösningen...
Vi har bubbelbadkar idag men det åker nog ut och vi tar ett mindre för att göra större dusch istället. Golvvärme är bestämt och helst skulle jag vilja ha värme i toalettringen med😉
Under tiden som detta ska byggas så kanske jag och barnen ska åka bort men vart? Kolmården har vi ju pratat om men jag vet inte, det blir ju till våren. Åka utomlands med 4 barn själv vette sjutton haha. Möjligtvis om någon annan vill följa med😉

Nu ska jag förbereda lite inför middagen och när mannen kommer hem ska jag in och träna med en jobbarkompis även om jag helst skulle lägga mig och sova! Inatt vaknade jag och fastnade i att läsa om någon som förlorat en bebis...

4 kommentarer:

  1. Jag bor också på fel ställe vintertid!!!
    Och jag vill fortfarande veta vilket lyckorus ni är i!! 😘😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska få veta när du är hemma och vi kan hämta hö :)

      Radera
  2. Fryser också så lätt så ja julen får vi ha sen gärna en snabb vår, ingen vintermänniska alls. Va härligt för er med lyckorus det blir man pigg av. Nej åk inte utomland med barnen det händer för mycket otäckt tycker jag.
    Fin helg till er alla/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är ju mysigt att ta fram alla julsaker men sen när de åker bort vill jag helst ha vår dagen efter ;)
      Jag hade ju velat ha lite sol och värme men tyvärr får jag aldrig med mig mannen så antingen får jag vänta ett par år tills barnen är större eller så får jag dela upp de och ta ett par i taget....

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥