måndag 23 mars 2020

HEEEEJ

Hej hej, hur mår ni? Här snurrar livet på men det märks ju att många är hemma och sjuka. 
Jag vet inte vad jag ska skriva så därför har jag hållt mig härifrån. Många tankar som far runt så ibland tänker jag att jag ska hålla mig borta från nyheterna men jag kan inte låta bli.

I lördags var jag på tjejfest och det var trevligt, lite kul att hon bjudit ihop några stycken som inte känner varann. Jag hade sett ett par stycken innan men ingen jag känner förutom värdinnan.

Annars har vi hållt oss hemma mycket, sprungit, tränat lite med vikterna och löpbandet. 
Imorse försov jag mig 50 minuter men jag hann ändå😉 Jag har aldrig någonsin kommit försent för att jag försovit mig tack och lov. 

Skriv gärna något positivt för det kan jag behöva läsa😉 Jag lyssnade på senaste poddavsnittet av Wahlgren och Wistam när jag gick på lunchen och jäkla vad jag skrattade, fick kolla bakåt flera gånger så ingen såg mig haha. 

3 kommentarer:

  1. Absolut är många sjuka om det sen är Corona eller ej det vet vi ju inte eftersom de inte blir testade. Det positiva om man får säga så att ju fler som har det ju lindrigare blir det kanske för oss med kroniska sjukdomar och andra besvär, lite positiva får man väl va.
    Det är i alla fall soligt och fint och ju varmare destu bättre då kan de försvinna snabbare.
    Min teori är att i mitten på maj har de lagt sig kan vi inte lita på det....
    Det knoppas i buskar och rabatter, naturen och djuren är inte medvetna om detta som sker. Min lilla duva som kommer tillbaka varje år är kommen den hälsar godmorron varje dag bara en sån sak kan man känna glädje av. Nu tar vi ett djupt andetag ger oss själva en kram och njuter av livet.
    Må väl från mig/MH Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säkert massor som är smittade men har lindriga symptom. Jag känner en som har astma och hade riktiga andningsbesvär och hosta och flera symptom som de aldrig kollade, hon trodde på allvar att hon skulle dö och fick inhalera ett par gånger och ändå kollade dom inte henne...

      Jo nu hoppas vi på en riktigt fin vår (och att inte snön kommer i maj som jag tror haha) och att baciller försvinner.
      Men blommorna som kommer, fågelkvitter, solen och det fina som är ute nu gör en gott.

      Så mysigt att duvan kommer år efter år, det hade de gjort några år nu väl?

      Radera
  2. Hej igen.
    Det tycker jag är dåligt att de inte tog henne på allvar, det där att känna att luften inte räcker till är riktigt otäckt. Varje vår har jag känningar av pollen, men ingen astma. De som tror det är en lek ta ett sugrör och andas genom det så får folket känna hur en astmatiker har det. Hoppas personen är piggare igen!
    Ja den där lille duvan har kommit tillbaka för fjärde året, och jag måste ju hålla koll på morronen på stolpen utanför då ska jag säga hej sen flyger den, en riktigt fin kompis. Nä Lotte ingen mer snö, fast vi har ju inte haft nån, visst var det en underlig vinter, nu hoppas jag på värme och rätt mycket då kan corona försvinna, verkar inte trivas i värme. Må väl. Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥