onsdag 4 mars 2020

OROLIGA?

Lillördag och nu har jag 2 dagar kvar denna veckan där jag slutar 12.30 kan det bli bättre? Imorn möter jag upp min pappa vid förskolan för han ska ta hem Tuva medans jag och Oliver åker till sjukhuset för en koll. På fredag skulle vi åkt till Växjö och servat bilen men han som skulle serva den har blivit sjuk så vi ska skjuta på det. Annars skulle jag och barnen varit på Leos Lekland under tiden men det får bli om en vecka eller två.

Är ni oroliga över Coronaviruset? Jag är aldrig pjoskig av mig och har inte det minsta bacillskräck eller någonting och har inte tänkt speciellt på detta virus heller förrens mannen påminde mig om att jag ligger i riskzonen i och med mina njurar. Men det är inget jag nojjar över eller tänker på för då kan jag ju inte leva... Förstår mig inte på folk som är rädda för precis allt som har med sjukdomar att göra för det måste ju begränsa en väldigt mycket. Visst, kräksjukan är väl ingen höjdare men va fasen det går ju över lika fort som det kommer haha.
När jag och Max va på klassträff förra veckan bjöds det på kakor. Max fotade haha men chokladbollen va god. Den andra kakan va jag inte så sugen på när jag fick veta var den var köpt. Ibland är det en fördel att han en VVSare till man som berättar hur det ser ut i vissa bageriers kök så jag vet var jag inte köper något längre😉

Nu blir det lite mys med Sune, han har som kvällsrutin att ligga en stund i vår säng innan han ska sova. Undra hur länge han ska det... gillar inte djur i sängen förutom innan jag träffade mannen då hade jag alltid katterna hos mig. Å han hade alltid sina hundar sovandes hos sig....


Förlåt MH men jag råkade radera din senaste kommentar😓

1 kommentar:

  1. Ha, ha det är ingen fara lätt till att trycka fel. Hoppas Tuva är bättre lilla gumman. Nja rädd och rädd även jag är i farozonen eller risk vad man vill säga. Ett immunförsvar som är på topp men som sättes ner varje vecka och skulle jag råka på nån som är förkyld eller annat ja då kan det va klippt. Men vi får hoppas vi slipper det hela. Vi vet ju inte var det finns egentligen, i en butik eller på andra ställen. Skolor lär ju säkert va ett ställe. Hemskt för de drabbade här är några fall inte så långt borta. Har inte heller bacillskräck med sju barnbarn får man en del eller faktiskt inte så ofta ändå, blir nog immun. Tvi vale om det inte hålls ordning på bagerier, tacka vet jag hembakat i mitt kök.
    Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥