lördag 9 maj 2020

VÅRDCENTRAL, AKUTEN O LITE SÅNT DÄR

Vilken vecka! Jag har haft så fruktansvärt ont i huvudet länge nu, jag tippade på 3-4v men såg ett sms jag skickat till chefen 16 mars så det är ju nästan 2 månader det har varit så. Denna veckan har jag varit själv ordinarie på min avdelning med så det gjorde kanske inte saken bättre, jag fick en tid på vårdcentralen i torsdags för att kolla mitt blodtryck och jag var där mer än 1 timme. Jag har aldrig haft så här högt blodtryck förut och sköterskan ringde Växjö men min njurdoktor var ledig. Jag skulle hem och vila så skulle de ringa från Växjö under dagen så jag la mig och sov en stund och när de ringde ville de att jag skulle åka in till akuten så där låg jag i mer än 4 timmar på ett rum. De tog massa blodprover, ekg och grejer så nu ska jag vara hemma nästa vecka och ta blodtryck varannan dag 2 ggr om dagen.
Jag fick iallafall mackor och kaffe efter ett tag🙂

Igår hade jag barnen hemma så vi cyklade iväg och hade picknick på en skogsväg.
Jag och Maister har varit ute och sprungit när Max hade fotbollsträning
Svettigt värre!
Tuva testade att spela fotboll men jag är osäker på att hon vill fortsätta, hon vill ju helst gå på ridskola...

Idag har Max match men nu får ju inte föräldrarna kolla så jag ska ut och gå under tiden och sen vill Tuva att vi ska baka kladdkaka och gå på picknick allihop. 

3 kommentarer:

  1. Inget vidare med ditt blodtryck, du som motionerar så mycket. Har det med njurarna att göra kanske.
    Hoppas du får ner det för inget vidare med för högt. Krya på dig/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet ju inte riktigt varför det är så, fick inget vettigt svar på akuten heller. Jag vet inte riktigt om det är så bra att springa heller med för högt tryck...

      Radera
  2. Men fy vad jobbigt! Hoppas att det snart ger sig.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥