fredag 29 maj 2020

DENNA JÄVLA RÄDSLA!

Helg igen och jag är ledig i 3 dagar för på måndag är Tuva och Olivers förskola stängd så då tog jag semester.
I onsdags började jag jobba igen och det gick bra och under dagen ringde de från Ljungby och jag skulle komma in på en magnetröntgen igår. Jag klarar verkligen inte av sjukhus, jag vill så gärna vara lugn och cool och bara sätta mig i väntrummet och njuta av lugnet, gå in och ta in allt de säger, göra det jag ska och bara gå där ifrån och vara glad att jag får hjälp av rätt personal. Men ne, jag är inte sån.... Jag är supernervös när jag kör dit, anmäler mig i receptionen och går upp, när jag står och ska registrera mig på röntgen känner jag rädslan och tårarna bränner bak ögonlocken. Jag ska sätta mig och vänta för jag ska gå vidare och få hjälp in till en annan korridor och då kommer tårarna. Jag är inte rädd för maskinen jag ska in i eller undersökningarna jag ska göra, jag är rädd för människorna och förmodligen svaren även om svaren inte kommer direkt.  Personalen trodde nog jag hade klaustrofobi för de förklarade precis hur det skulle gå till och var lugna och pedagogiska. Jag brukar säga "det är dig jag är rädd för" när jag börja gråta men nu ville jag bara få det överstökat😉
Jag blir så arg på mig själv att jag är så löjlig! Runtomkring på sjukhuset ligger folk och är döende och jag ska bara röntgas och sen gå och lipar för det...!! Jag pratade med en äldre dam som med skulle röntgas och hon fick mig lite lugn och lite kloka råd. Men sjuksköterskor/läkare är ju helt suveräna de tar emot en hur en än är, förklarar, bemöter och ska leverera alla möjliga besked. All cred till dom!
Jag jobbade några timmar innan jag skulle till Ljungby men jag hade så ont så hade jag inte haft en tid att åka iväg så hade jag kört hem! Men jag åkte in och efteråt skulle jag på TAKKutbildning men hade en pytteliten stund över så jag hade lagt fram träningskläder och sprang en liten sväng innan jag begav mig.
Idag gick det ok att jobba men det var en väldigt kort dag.
Men mina morfinpiller behöver jag inte plocka ut mer av, de hjälper ju inte ett dyft mot huvudvärk iallafall!! Jag testade ändå att ta 2st igårkväll men det kändes bara som jag hade luftkuddar under fötterna och typ "studsade fram" så de är inte lönt att ta fler gånger. Men jag sov gott på dom!

Idag kom Thea igen för hon saknade oss så nu får vi en bonushelg med henne❤

1 kommentar:

  1. Stackars dig Lotte precis så kan jag också känna det är en väntan på ett svar som gör oss oroliga. Jobbigt med huvudvärken, nä inget vidare med morfin det har jag hört. Själv är jag oerhört medicinkänslig tål inte mycket har provat så många reumatikermediciner också som gör mig sjuk. När vi hade svininfluensan och skulle vaccinera oss jag skulle ha två, båda gångerna däckade jag i influensa så det kändes väldigt onödigt att ta det äckliga vaccinet. Det gjorde ju så som de säger en del ungdomar och kankse vuxna också drabbats av narkolepsi, avskyr allt sådant vaccin. Hoppas du kryar på dig skönt med dina fina barn omkring dig.
    Trevlig Pingst till er alla. Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥