måndag 12 oktober 2020

BEHOVET AV DAGSLJUS

Nu är helgens kalasande över, min långväga bror och hans familj sov här i lördags och igår var mina andra 2 bröder hemma med sina familjer. Jag tycker det är viktigt att vi kommer ut i dagsljuset varje dag så när första brodern åkt hem gick jag och Oliver ut så han fick cykla en runda och jag gick innan det var dags för nästa kalas. När de åkt så kände vi hela familjen att vi behövde ut så vi gick några kilometer och fick friskluft och lite ljus. Äter ni några vitaminer? På vintern eller året runt? Jag har alltid ätit vitamin d3 på vinterhalvåret eller rättare sagt i alla månader som har ett R i sig, september - april. Jag är ju ute mycket på jobbet och tankar väl lite D-vitaminer då men alla som har kontorsjobb kan jag tänka mig att behöver lite extra kosttillskott för solljuset är ju knappt om vintern...

Jag kom på att jag behöver beställa en burk till så jag ska passa på för jag såg att de hade kampanjpris nu.

Denna veckan fortsätter med kalas, Oliver fyller år på torsdag och flera kvällar ska barnen firas, älgjakten börjar i veckan och jag hoppas jag kan vara med någon dag, det kommer bli en intensiv vecka så jag kommer prioritera återhämtning genom träning och sömn. Om jag så måste ut och springa klockan 5 på mornarna så behöver jag min runda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥