tisdag 27 oktober 2020

LYCKA I SKOGEN

 Så mörkt det blev nu på kvällarna sen vi ändrade klockan, ska jag ut och springa så får jag göra det de dagar jag kan ut direkt när mannen kommer hem från jobbet. Sen att det spöregnar med är ju bara skönt🙂 Ikväll har det varit APT så jag va på jobbet sent men hade en paus mitt på dagen där jag hämtade hem barnen och kunde vila lite. Det är ju tyvärr inte bara cystan som orsakar huvudvärken jag har en riktig energitjuv i livet med😡 Såna ska man ju sålla bort men just nu går det inte riktigt, det gäller bara att undvika personen så mkt som möjligt.


I helgen när vi körde till gympan så vet jag ju att de brukar jaga längs vägen så jag brukar köra ganska sakta men vi hade lite snävt med tid denna gången. Jag låg på omkörning och då ser jag en älg komma upp jämte mig på vägen. Den vände precis jämte bilen och sprang in I skogen igen tack och lov!!! När vi körde hem såg vi massa jord ligga uppsprätt på vägen och det var ju där vi körde om och älgen kom upp. Vilken jädra tur vi hade🙏


Vi hade en lycklig kille i helgen när vi var ute och plockade trattisar, där stod 2 skogsmaskiner!! Så klart han var tvungen att stanna och titta på dom🙂

Vi fyllde en 10 liters spann rätt fort så det finns gott om svamp! De är ju tacksamma att plocka för det växer ju väldigt mkt på samma ställe.

Alltså min "lilla" tjej, hon har blivit stor nu sen hon började skolan. Hon ljudar och skriver riktigt bra, har ett väldigt stort intresse för bokstäver och att räkna. Hon stänger ofta in sig och pysslar ihop grejer och skriver olika saker som hon kommer ut och visar oss sen. Oliver satt med henne igår och pysslade han med och hade gjort massa fint med glitterlim. 


Å när hon ska till skolan vill hon platta håret för då blir det längre säger hon😉  Tuva går mycket i Theas fotspår och Oliver I Max. Alla dessa fantastiska barn, vad skulle jag gjort utan dom❤

Nu är det ju höstläslov  och de stora är iväg på varsitt håll men imorn ska vi hämta hem Max igen iallafall. Igår var vi lediga och passade på att åka ut och byta till vinterdäck + beställa nya till jaktbilen. Det gäller ju att göra såna saker när man har lite tid över. 

Sov så gott nu blir det lästime här

2 kommentarer:

  1. Vi var en tur till Hässleholm i helgen och ute på ett fält stod en vacker ståtlig älg och bra om den stannar där ute. Vet hur illa det kan gå i en älgolycka tragiskt miste en familj sin dotter och mannen fick ett liv helt annorlunda. Så stor Tuva börjar bli, jättefint hår. Nä så trist med männsikor som inte är trevliga sådana vill jag inte ha med att göra. Håller med barnen och nu våra barnbarn det bästa som finns ja jag glömmer så klart inte min fine man. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja älgarna är ju fina på håll men vi hade den lite väl nära. Ja det är hemskt med alla olyckor :(
      Nä jag ska ju inte heller glömma bort min man, han är allt bra han haha

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥