tisdag 6 oktober 2020

FÖDELSEDAGSBARN OCH OPERATIONSTID

Idag har varit Tuvas sista dag som 5-åring så jag hoppas hon sover i sin säng inatt så vi kan väcka henne på rummet med sång och paket imornbitti.
Vi har ett litet större paket med som inte fick plats i papper så hoppas hon ska bli nöjd.

Jag är heeelt slut nu! Jobbat 6.30-18.30 och det har varit mycket pusslande att få ihop denna veckan, jag stannade 3 timmar extra idag för vi hade personalmöte ikväll och innan dess är jag glad att jag hade 30 min rast så jag hann ut och springa 5km. Det gör mycket för koncentrationen och jag blir piggare.

Idag kände jag att nu måste jag veta på ett ungefär när operationen ska bli av, så jag ringde Lund och frågade om det blir denna sida jul eller nästa. Jag skulle skriva frågan på 1177 så den kom rätt och så skulle jag få svar så småningom. Sagt och gjort och efter 1 timme hade jag svar! De ska skicka en kallelse i veckan men jag fick ett datum så i november blir det av. Jag ville veta så jag kan förbereda mig mentalt och det kom ett par tårar när jag fick svar för nu blev det "på riktigt". Jag ska förbereda mig så bra jag kan och jag ljuger om jag säger att allt känns ok, jag har lite dödsångest och har lite samtal att ringa innan. Jag ska även hinna julpynta innan, jag är ju alltid ute i god tid men jag vill ha det mysigt när jag kommer hem, jag vet ju inte hur jag kommer må....

1 kommentar:

  1. Grattis Tuva på din dag, förstår det är kul med alla presenter! Skönt du fått tid och det ligger ju inte så långt borta. Förstår dig så väl den där känslan av oro inför detta. Icke att jämnföra min benbrottoperation men jag har också det där när de ska greja med mig. Jag var förvånad över mig själv och stolt, fick ryggmärgsbedövning och allt gick bra. Ska tänka på dig god överföring med fin energi, tycker du är otrolig som orkar så mycket, känn dig stolt. Härligt och pynta så ni har julmys när du kommer hem igen. Må väl. Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥