onsdag 16 november 2022

VAB, HÖNS, TRÄNING, FAMILJ

Hej där mitt i veckan😊 Idag blev ridskolan inställd pga sjukdom så jag fick lite städat här hemma och extra mys med barnen. Igår vabbade jag min första dag för denna terminen, Oliver är lite krasslig. Idag hade Thea ledig dag så hon hade honom och imorn har Max studiedag så då får Oliver vara hemma med han. Jag skulle putsat fönster igår hade jag tänkt men jag orkade inte, jag passade på att vila med Oliver och på eftermiddagen körde jag ett tufft intervallpass på löpbandet. Jag får putsa i helgen om timmarna räcker till… Det är ju älgjakt både lördag och söndag.

Jag sprang med Maister i helgen och då var han rätt pigg men Max ringde helt hysterisk i måndags när han kom hem för då fick Maister ett anfall igen, jag har varit hos veterinären med honom och de säger epilepsi men vi vet ju inte hur ofta han får det eftersom vi inte alltid är hemma. Sen blir han lite medtagen och vilar mest.

Vi har haft disko och dansat loss i tv-rummet.
Mannen började röja ut i förrådet för nu ska det tydligen bli hönshus där inne… Mycket åkte till tippen och det ska isoleras där inne. Så vips blir vi kanske med höns igen. Vi hade ju det när Tuva va liten men de la ju inga ägg så de försvann.
Vi sov hos min kusin och hans familj i lördags och Natalie gjorde så fina flätor på Tuva när vi skulle till pappa på farsdag och äta middag.
Vi har haft det lugnt och skönt mellan varven. Nu börjar det bli lite kyligt så jag måste boka tid att byta till vinterdäck. Idag skulle jag köra in i biltvätten men kom inte ihåg koden på kortet!! Så jag fick glatt backa ut igen… Tur det inte stod någon på kö! Ibland blir jag rädd för mig själv.
På jobbet har vi lite ont om folk denna veckan för nu härjar ju covid igen, men vad är oddsen att 3 personal åker dit samma dag…. Kanske för att barnen lämnas i de skick som de gör? Så blir det kanske när alla restriktioner är borta. Jaja detta får vi leva med. Imorn kämpar vi vidare😊

2 kommentarer:

  1. Så fin Tuva är i håret. Stackars Oliver som blev sjuk, många som är förkylda. Ja det sprids ju runt för jag hör att barn lämnas förkylda i skolan det var bättre innan tyckte jag. Tyckte också det var bra med avstånd i butikerna det kanske kommer igen. Vad vi har snö, vackert men jag gillar ju inte denna årstiden. Synd om er hund så fin den är.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Oliver har haft lite feber med men är fortfarande lite hosta och snor kvar. Nu lämnas ju alla barn som snor som hänger och hostar så de håller på att spy... JAG tycker inte det känns ok iaf!
      Vi har fått liiite snö men det är knappt liggande.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥