fredag 8 december 2023

SMITNING OCH VÄNNER

Äntligen fredag! Som jag längtat. Jag ser verkligen fram emot en helg tillsammans med familjen. Idag slutade jag 12.30 och den fredagen är helig, alla andra dagar kan vi jobba över men inte den tidiga. Lite trist bara att Tuva slutar 14.30 men jag hinner hem och springa emellan hämtningarna så det är perfekt! Idag följde kusinens barn med hem så de ska leka många timmar idag då mamman hämtar honom senare ikväll. Tuva hade en kompis med sig oxå så det är ”rättvist”. Ibland hatar jag det ordet😂

Igår var jag på middag med ett par gamla jobbarkompisar + ett par nuvarande. Vi var och åt på Thai Palace.

En jätteräkor med stark basilika, som vanligt.
Så jäkla gott! Men starkt. Vi har så himla roligt när vi träffas😀 Jag gick in till byn i mörkret men fick skjuts hem, tur att snön lyser upp så det blir ju inte jättemörkt ändå vi bor mitt i skogen.

I onsdags var min bil på service så vi skulle hämta den på kvällen, mitt i en stark kurva såg vi ett par rådjur vid vägen. Det ena sprang ju iväg men det andra tänkte jag bara ”titta så söt den är tam” den satt vid vägkanten men mannen sa den är ju påkörd! Så vi stannade för det satt vid vägkanten med en blodpöl bak. Jag ringde några vi känner som bor andra sidan kullen så de skulle komma med bössa. Det var ju någon idiot som kört på det stackars rådjuret och kört iväg! Mannen fick ihjäl det sen ringde jag polisen. Smitning😡

Sen fixade julnissen en gran som barnen skulle sätta ljus i och det blev så mysigt ute. Sen snöade det ännu mer så nu står där 2 snögubbar utanför som är mamma och pappa.
Nu blir det lite bubbel, godis och julkalendern.

2 kommentarer:

  1. Så får man inte göra lämna ett stackars djur som ska plågas. Tur ni kom och hjälpte den från lidande. Snart lackas det mot jul tiden den rusar fort framåt en underbar tid. Jag ser också kalendern tycker den är lite rolig och spännande haha.
    Ha en fin andra advent och helg/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag tycker det är fruktansvärt synd om djuren. Mannen fick avliva ett påkört rådjur när har var på ett jobb med...
      Ja nu är det inte långt kvar till jul, galet!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥