söndag 1 december 2019

EN VIT 1A ADVENT

Hur längesen är det sen vi hade en vit 1a advent och julskyltning? Jag minns en gång det snöade som sjutton och folk knappt gick ut för det men det måste ju varit många år sen för allt som oftast har det ju varit regn.... Men idag är det vitt på marken och kallt och hur fint som helst. Vi var ute och gick i förmiddags och då gick vi till en tant här på vägen och gav henne en påse lussekatter, hon kan behöva lite uppmuntran nu när hennes man ligger på sjukhuset. Hon blev så glad så🙂
Sen var det dags för julskyltningen och i år hade fotbollen ett tält så jag var tomte och tog emot barnens önskelistor.
Det var riktigt roligt men tomtemor har ju skägg😉 Ett barn sa att hon gömt skriva en önskan och det var att hennes mamma skulle bli frisk. Då fick jag ont i magen, stackars flicka❤

2 kommentarer:

  1. Härligt med en tomte och så underbar önskan det hoppas vi mamman blir frisk!
    Skrev en adventshälsning under mitt vinterland men den har nog flugit bort med snön, haha. Vi hade lite frost till fösta advent men fin luft, just nu är det murrigt och mörkt.
    Mä väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommentaren har jag inte sett :) Vi har ju haft snö men igår regnade det bort igen.... Hoppas det kommer igen men jag blev påmind om att jag än en gång bor i fel land för det va hemskt vad kallt det va!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥