söndag 29 december 2019

UTEFIX

Idag har vi haft en fixardag ute, vi gick ut direkt efter frukost och mannen hämtade motorsågen sen gick han lös på buskar, sly och träd som fanns längs tomten ut mot vägen. Han tog ner och vi andra gick efter och kånkade ihop allt i en hög som ska vidare till tippen imorn. En björk föll med så nu är det lite luftigare och förhoppningsvis mindre löv som trillar.
Efter lunch när Oliver la sig för vila så passade jag på att springa 1 mil innan jag skulle skjutsa Thea till en kompis. Jag hade ångan uppe och rensade Tuva och Olivers garderober och skulle behöva göra detsamma med min....

2 dagar kvar av detta året och imorn blir det ett par lass till tippen, både ris, buskar sen ett par möbler som fick åka ut idag, de stora har haft rensning på sin rum😉 Jag har några kassar med kläder som ska slängas med, jag är ingen som vill spara och ha omifallatt, jag hade lätt kunnat kasta allt jag har - utom mina fotoalbum🙂
Hittade detta kortet i kameran när jag tömde den och vidarebefordrade alla korten från ett dop i november.

2 kommentarer:

  1. Underbart foto kärlek till lille Oliver.
    Tack för din blogg kul och läsa och följa dig och din fina familj.
    Gott slut och ett ännu finare Nytt år.
    Var rädda om er i nyårsnatten. Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥