måndag 25 januari 2021

DÅ BLEV DET KLIPPT

Detta är ju sjukt, denna veckan börjar likadant som den förra slutade - i kaos! Igår pratade jag med kollegor och chefen ringde med så denna dagen ska väl reda sig. Jag som skulle jobbat 7-13 ska börja 6.15 och stanna ett par timmar extra. Jag skulle inte "jobba ihjäl mig" men nästa gång är det ju jag eller barnen som är sjuka så då får någon annan hjälpa mig😉 

I lördags satte jag familjen i arbete så vi städade huset, jag drog in stegen och dammade listerna i taket och tvättade gardiner och hade mig. Oliver kom ner och sa att han hade "planterat" på sitt rum och ville visa mig. Då hade han möblerat om lite bland de största maskinerna och alla andra leksaker hade han ställt in i kattvinden. Jag tog en paus och sprang min långrunda och igår blev det den vanliga.

I lördags flyttade Jäger (ena drevern) till min bror och hans familj. Än så länge verkar det funka väldigt bra annars får han komma tillbaks. På kvällen var vännerna från Loshult här och igår hämtade jag Thea hos dom. När jag kom dit så såg jag ju direkt att Thea hade klippt av sitt hår och vips så hade jag med det....

Detta finns inte kvar!!
Jäkligt skönt måste jag säga men nu kan jag ju inte fläta det och gömma luggen från operationen, än så länge syns det inte så väl men när det växt 1cm till så är det nog inte så snyggt....

3 kommentarer:

  1. Fin du blev men du hade väldigt vckert långt hår, men man ska ha det så man trivs. Har ni mycket virus på jobbet men det är klart det minsta lilla så får folket va hemma det är en annorlunda tid nu.
    Hoppas det snart kan bli en vändning i alla fall när värmen kommer blir det mycket bättre. Folk kan va mer utomhus. Funkade det inte med era hundar ihop eller din bror ville ha en fin jaktis kanske.
    Må väl och jobba inte itu dig nu/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ångrar mig lite nu att det blev så kort för jag hade ju alltid snedfläta sen operationen men det går inte nu. Sätter jag upp det i svans har jag alldeles för lång stubb nu och jag gillar inte att ha det nedsläppt.
      Det är mkt förkylningar som går nu.
      Ne hundarna har börjat slåss så det gick inte, men han verkar trivas och få åka med på jobbet I en maskin nu :)

      Radera
  2. Jag har själv midjelångt hår och ibland har jag det utsläppt men det är för långt, brukar ha det olika uppsatt, får allt som oftast höra att i min ålder ska man ha kort, haha, förutfattade meningar brukar jag säga. Och jag har alltid färgglada kläder känner mig glad i det tur vi själva kan få välja.
    Hanar slåss allt som ofta men det kan även tikarna göra, men så bra att den lille kompisen trivs det är huvudsaken. Ha en fin dag. Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥