söndag 31 januari 2021

VI SOM HAR VARIT SÅ FÖRSIKTIGA...

Ja då var det vår tur att få Corona... Vi har varit försiktiga och klarat oss 1år iallafall men jag sa till mannen förra veckan att får vi det så är det från ditt jobb. Jojomen. Att inte folk kan ringa och avboka en hantverkare om de har symptom? Jag smittade kanske en hel förskola innan jag fick gå hem för mannen ringde och sa att provet var positivt och när jag kom hem så fick jag själv symptom. På eftermiddagen började jag snora och hosta så jag ringde vårdcentralen på morgonen och jag fick komma typ direkt och hade svaret dagen efter. Dagen efter ringde smittskydd och pratade, det är tur vi bor på landet så vi bara kan gå ut. Vi grillar korv på baksidan, jag är ute och går en hel del, Oliver satte jag i vagnen igår så gick vi en långrunda men inte alls i samma tempo som vanligt. 

Grannen kom med ölleverans igår så Corona i dubbel bemärkelse😉


2 kommentarer:

  1. Åh va trist, hoppas inte ni blir för sjuka, en del får lite som en vanlig förkylning medan andra får det drygare. Krya på er! Ja jag har sett Corona, visst är det öl?
    Va nu rädda om er och vila och drick varmt.
    Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi har fått en "bra" variant, jag känner mig redan bättre :)
      Ja corona är en öl, rätt god faktiskt.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥