onsdag 6 januari 2021

SNÖ!

Å där kom snön! Jag, mannen och hundarna är ute och går en runda på kvällarna när de små somnat och när vi kom in så hade det inte börjat snöa men när vi vaknade imorse var det vitt❄  

Inatt sov vi rätt dåligt för båda små låg vakna så efter ett par timmar vakna så väckte Oliver mig vid 8.30 och sa mamma det är ljust nu. Då smög vi upp och gjorde kaffe och så blev han överlycklig över att det var vitt av snö ute.

Jag drog de små lite i snowracern, de har byggt snöborg och snölykta, efter lunch sprang jag en runda men fick ta det väldigt försiktigt. Vi tog ett varv på skogsvägen här och drog barnen på snowracern efter jaktbilen. Hjälmar på och väldigt försiktigt och barnen hade väldigt roligt🙂

Hoppas snön får stanna nu!


2 kommentarer:

  1. Snö är vackert men jag är ingen vintermänniska, jag fryser ända in i märgen och min sjukdom blir sämre ont i varje led. Men unnar alla de som gillar det och de små barnen älskar så klart det. Bättre vinter nu så våren kommer normalt den längtar jag däremot till, men var och en till sitt. Hur mår du nu efter ingreppet?
    Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag älskar när det är snö och lite "lagom kallt" som nu -1. När det börjar slabba igen är det inget roligt. Då kan lika gärna våren komma.
      Jag mår helt ok men jag har lite svårt för att skriva har jag sett, jag måste läsa igenom det jag skrivit på 1 och 2 ggr för ibland fattar jag inte vad det står😅

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥