torsdag 15 april 2021

JOBB TRÄNING OCH KANINERNA

Wow vilken härlig dag det var idag, jag sprang 7km när jag kom hem och det gick riktigt bra. I tisdags hade jag min långa jobbedag och då har jag 1h rast så då passar jag på att ta 8km rundan men så hade en jobbarkompis precis sagt att hennes föräldrar gått bägge rundor jag springer, 5km kan jag ta på min vanliga rast men nu skulle jag ta 8. Det hade regnat prick hela dagen och ibland haglat men jag lyckades pricka in ett uppehåll men det gick riktigt tungt och efter 2km tänkte jag att målet får vara att bara ta mig runt meeen när jag kommit 5km började jag tänka på bägge rundor så sen fick jag feeling  och tog bägge rundor så det blev 9,5 km istället. Himla härligt när jag var klar. Denna veckan har typ handlat om att överleva på jobbet, det har varit rätt tufft. Det är ju inte så att barn och personal synkar sina sjukdomar! Men imorn är det fredag och då är det teckenspråk😀 Vi har överlevt och hoppas på en bättre vecka snart. Tur vi har världens mysigaste barn på jobbet❤️ En mamma sa imorse att hennes barn legat nere på soffan imorse och ropat ”Lotte är bäst Lotte är bäst” då hade hon frågat om inte mamma var bäst ”NÄ Lotte är bäst”🤣 Sötnosar! 

Imorn ska jag öppna och sluta lite tidigare så då hämtar vi upp maten på maxi och sen blir det grillat när mannen kommer hem. 

Idag kom kaminen hem som vi beställt för snart ska väl renoveringen av vardagsrummet dra igång. Sååå många år som jag dragit mig för detta för fyyyy så dammigt och skitigt det kommer blir här under tiden. Rätt stort rum och mycket att göra. Vi kan inte sitta här med matbordet tex och enda stället det får plats är på altanen.... Hoppas på fint väder🙏 Men jag misstänker att jag och barnen får fly om jag ska överleva det kaoset haha. Vi hade kamin innan, eller, först eldstad som revs ut när vi flyttade in och gjorde nytt värmesystem och satte in en kamin men sen gjorde vi köket när Tuva var 1år så då åkte kaminen ut efter typ 1år igen och sen nu saknar vi den så nu kommer en ny som blir inbyggd i skorstenen. Det blir nog bra när det är klart🙂

Här är vår lilla Kajsa som rymde för typ 2-3 år sedan och har fått måååånga kaninungar sen dess, ungarna har grannens katt tagit men Kajsa har överlevt än och nu tror jag att hon snart får ungar igen. Hon satt här ute med en grå kanin för ett tag sedan så det är väl pappan då. Våran Sixten har vi som tur är hållt kvar i buren men Kajsa springer runt och hälsar på honom om dagarna🙂 Bara han inte klättrar över hundgrindarna som hon gjorde...

2 kommentarer:

  1. Den kaninen minns jag när du skrivit om så söt synd den springer lös på ett sätt. Ingen snäll katt som tar ungarna men jag vet det är så naturen är men hur uderbara är inte de små söta kaninungarna. Du är helt otrolig på och springa vilken kondis du ligger inne med, jag blir trött bara vid tanken. Men försöker röra mig en hel del men den där reumatismen är tradig. Barn är ljuvliga härligt och va omtyckt du ser snäll ut! Fin helg./MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är synd att det inte går att fånga henne, ett par gånger har vi lyckats men hon klättrar/gräver och gör allt för hon vill inte vara inlåst. Jag tycker det är roligt att hon vill bo kvar ändå😊 Jag såg en svart liten kanin igår med en vit rumptuss så det finns ändå några stycken här. Antar att de tillhör oss egentligen allihop....

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥