lördag 3 april 2021

PÅSKAFTON

Påskafton och barnen har varit ute och letat efter påskägg som påskharen varit här med. En lugn förmiddag innan det blir lite påskfirande. Jag ska springa min mil sen och det ska bli otroligt skönt när det är så fint väder, jag prickade in en bra semestervecka vädermässigt. 

Nackdelen med våren är ju dessa äckel som kommit fram! Grannen hade sett 4 huggormar liggandes på den rundan vi brukar gå🤢 

Vi hittade ett halvätet rådjur 2-300 m härifrån men den bilden ska jag bespara er, det var bara bakbenen kvar och en liten del av ryggraden. Vilket djur äter så? Varg? Lo? Jag läste lite och lo äter bakifrån först och bara lite grann så kanske vargen? Obehagligt iallafall.

Tidigare i veckan var vi och bytte till sommardäck och under tiden var vi förbi pappa som jobbade och gav han lite grejer. Barnen ”fiskade” på vägen tillbaka och Oliver hade sin cykel med sig så han var nöjd. 

Annars har jag städat både inne och ute, svabbat av bilen, barnen har varit ute och lekt nästan hela dagarna. Nu hade jag behövt putsa fönster med men det får bli imorn eller på måndag.

Nu blir det frukost här.

                              GLAD PÅSK🐣

2 kommentarer:

  1. Fin påskafton till dig och familjen.
    Hu för ormar det är inget vidare akta er för dom. Ja du det måste nog va vargen vad skulle det annars va för vilt djur. Har också läst om lo dom är väl vackra. Va du är flitig på springa tös.
    Ha en fortsatt skön påsk/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tippar ju med på vargen men lite obehagligt att den varit sååå nära isåfall!!
      Jag hatar verkligen ormar, det är min fobi!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥