torsdag 29 april 2021

SNART RENOVERINGSDAGS

Sista vab-dagen för min del, Imorn ska jag på teckenspråksutbildningen och den är helig så det är mannen som får va hemma då. Vi har cyklat till och från skolan med Tuva och det är ju helt underbart att vi bor på landet men med en bra genväg dit😀

Nu är det inte länge tills klämfredagen och jag håller tummarna att jag får vara ledig för på torsdagen börjar 1a steget i renoveringen av vardagsrummet, då ska kaminen sättas in i skorstenen. Det har ju tagit ett litet tag att komma dit för först bestämde vi vilken kamin som skulle kunna funka sen skulle bygglovsansökan in. Det skulle ritas en exakt miniatyr av rummet och märkas ut var kaminen skulle vara. Han som ska bygga in den fick mäta mellan bänkskivan och kaminen för det är ju regler för alla avstånd. Vi har ju skickat in en bygglovsansökan om kamin en gång förut så ritningen hade vi kvar och det underlättade ju en del. Annars finns det folk som är proffs på allt med bygglov och ritningar som gärna hjälper till. Går du i fixartankar kan du kolla in bygglovsverket. När vi börjar greja här ska jag fly fältet för jag får väl spader om jag behöver se allt damm🙈

Oliver och jag hann leka en stund innan Tuva slutade skolan, han fixade kaffe och mat till mig🙂


2 kommentarer:

  1. Lycka till med kaminen och annat som ni ska göra. Avskyr också damm och oreda får likosom inte ro i kroppen, sällan gå till kväll med disk i vasken måsta helst ha rent, sjukt beteende kanske, haha.
    Ha en fin helg och må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste med ha rent, diskar undan medans jag lagar mat!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥