lördag 26 mars 2022

JAHA NU SKA TANT PLANTERA….

Jomen då är det lördag igen då🙂 Jag var och handlade imorse och jag vet inte vad som hände men jag kom hem med 160 liter jord och 9 påsar med frö/knölar….. Jag ska sätta Dahlior, va???? Har aldrig gjort innan! Jag har i och för sig aldrig planterat frö tro jag men nu köpte jag gräslök, rädisor, tomat, blommor…. Har tanten blitt knäpp?

Jag ville ju plantera det ute nu genast meddetsamma! Då sa min kusins fru Stopp! Haha, det kunde jag absolut inte😅 Jag satte knölarna i påsar men sparade ett par stycken så ”experten” ska få hjälpa mig när de kommer snart🙂 Jag började rensa bort en massa ogräs och skit på framsidan men vet inte riktigt var jag ska ha blommorna än men det fick jag visst tid på mig att fundera på😉

Doktorn ringde mig igår…. Jag har lite hög urinsyra och då tyckte han jag skulle lägga om kosten, det är därför jag har ont. Alltså….. min jobbarkompis är undersköterska i botten så jag kom fram till att spenaten är en stor bov för det äter jag ju varje morgon i min omelett. Viltkött va inte heller bra och det äter vi ju en del. Helst skulle jag bli vegetarian men det går aldrig! 
Jaja, jag försökte springa igår men det gick inte så bra så idag har jag cyklat 14km istället. Måste hitta något annat att göra för jag måste ju röra på mig annars vet jag inte vart jag ska ta vägen haha.

Nu ska jag ta tag i all tvätt som jag tvättat idag sen kommer kusinen och familjen när som helst. Grillen ska igång och en massa gott till den❤️

2 kommentarer:

  1. Det går bra för dig och dra ner på köttet, så mycket det finns och laga utan det, prova och se vad som händer, sen kan du ju sätta in kött igen. Fisk och kyckling kan du väl äta eller?
    Åh va mysigt med plantering och så gott och sen kunna skörda goa grönsaker och sätta in fina blommor.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick inte äta fisk och kyckling heller helst, det stod hur mycket som helst på listan vi fick fram. Jag har slutat helt med spenat och äter lite mindre av köttet sen skulle jag vilja ta om provet om någon månad om det hade gått. Få se vad ortopeden säger.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥