onsdag 9 mars 2022

TRÄNING OCH SAFTIG ELRÄKNING

Alltså denna prickar såååå rätt hahaha. Mitt lokalsinne, speciellt om jag är i en stad och kommer ut från en affär.

Nu har jag börjat i löparklubben igen och detta är första veckan av 12 så nu blir det en prövning om mitt ben vill samarbeta. Igår sprang jag ett lopp för kvinnodagen som jag körde ihop med veckans första pass men det gick så långsamt (för att vara mig) så Linus tänkte efterlysa mig haha. Alvedon, övningar och massage hjälper inte ett skvatt. Jag är ju ingen läkare/sjukgymnast så jag har ju ingen aning om vad det kan göra med lederna om jag frestar de med löpning flera gånger i veckan. Jag ska tillbaks nästa vecka så då får jag väl finurla på lite frågor och eventuellt gå vidare med problemet.

Någon mer som fick en saftig elräkning i början på året? Vi fick en som var halva min lön och hur kul är det att lägga många tusenlappar på el? Inte särskilt! Jag pratade med Sofia som Tuva rider hos ibland på helgerna och då lärde jag mig att få lite mer koll faktiskt så nu vet jag precis när jag ska tvätta och då tvättas det. Likaså vet jag när jag absolut inte ska tvätta😉
Jag har kollat upp elpriser och bestämt mig för att byta bolag. Den som hade bundet avtal har det ju lönat sig för, vi andra har väl lärt oss en läxa.

1 kommentar:

  1. Det är otroligt vilka kostnader man har nu, el, bensin och maten den har ökat. Hörde att Maxi har begränsat vad man fick handla med mjöl, socker och jäst, sådant är aldrig roligt vad kommer härnäst?
    Är inte dina leder bättre? jag vet hur det känns haft RA i 25 år nu inget vidare, du får nog akta dig för belastning innan du vet vad det är.
    Fin helg/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥