fredag 13 januari 2023

FAVORITDAGEN

Imorse hoppade jag upp på lätta fötter då detta är min favoritdag. Det var min första tidiga fredag sen innan sommaren. Jag har suttit och gjort 3v schema för oss på jobbet som jag hoppas går igenom, jag visade alla innan jag lämnade till chefen och alla tyckte det var rättvist och bra, hur rättvist nu livet är…. Då har iallafall alla en tidig fredag, en mellantid och en sen. Jag har inte gjort något lyxschema till mig själv utan jag har samma som dom andra😅
Efter jobbet fick jag hem alla barnen som varit i skolor och förskola, Tuva hade en kompis med sig hem, jag tog hem ett paket Thea beställt som hon inte kunde ta på moppen, när vi står där i affären kommer mannen fram och det första han säger är herregud ja äpplet faller inte långt från päronet då tycker han vi är jättelika😊 Sen plockar vi upp Max som inte behövde åka buss och då passar jag och Tuva på att springa in och köpa present till hennes kompis som hon ska vara med imorn. Istället för kalas fick hon välja om hon ville ta med sig kompis så då ska Tuva följa med henne ut och äta och titta på bio i Kristianstad. Så himla mysigt.
Jag och Maister sprang 9km när vi kom hem för vi hade tur att mannen kom hem samtidigt. Så himla typiskt att jag glömde lurarna på jobbet men det gick bra ändå.
Efter alla kvällsbestyr har de små kommit i säng och vi har landat i soffan. Thea och hennes kille, ja jag kallar han hennes kille för de verkar himla kära men är inte uttalat tillsammans, kommer snart för de har ätit middag hos hans föräldrar men ska sova här. Han kom hem från praktiken i Mjölby för att få träffa Thea iallafall. Men de träffades ju första gången på lovet och då sov han här 2 nätter, de är så söta tillsammans❤️
Findus är tokig i lådor, kartonger och påsar. Hon älskar att ligga där❤️

Vi kollar på På spåret sen ska vi se Sjätte sinnet, imorn drar vi iväg på olika håll innan vi ska till vänner på kvällen.

1 kommentar:

  1. Katter är roliga de gömmer sig gärna haha. Tänk så fort din dotter växt och ja det jag sett av henne är ni väldigt lika, precis som min dotter och jag och min mor ja hon finns inte mer men generna finns ju och lever vidare.
    Må väl och spring inte för fort!/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥