lördag 28 januari 2023

IBLAND ÄR JAG LITE IMPULSIV....

Inlägget innehåller reklam för Filur Namnlappar SE

Imorse tog jag det lugnt med en kopp kaffe och barnen som spelade lite innan frukost, det blev pannkakor till de små för det var bara vi hemma, det är ju sista jakthelgen för Sune så mannen och Max var ute och jagade rådjur. Thea är med pojkvännen i Ullared och de är tydligen inte ensamma...

Idag blev det en kortrunda på 6,5km med Maister., jag behövde röra på mig lite innan vi ska iväg.

Denna veckan har vi gått igenom torkrummet på fritids för Tuva har slarvat bort lite kläder, vi har ju namn i nästan allt men det lyckas ändå försvinna. Lapparna  har tagit slut så jag beställde nya alldeles nyss, jag beställer från  Filur namnlappar och denna gången ser de ut som på bilden ovan. Sist beställde jag små minilappar i stark rosa färg men denna gången blev det en större modell
Jag är ju lite impulsiv ibland, lite lätt sådär. Några av mina jobbarkompisar hade sett på TikTok/Instagram hur man gör när man klipper sig själv. A, men det blir säkert jättebra, sa jag! Vi testar! Håret är slitet och det behövs göras vid. Fixa!!
2 omgångar blev det först, de klippte när jag satte en tofs mitt på huvudet och sen en tofs baktill.
Alltså hur bra blev detta då??? Det blev liiiite snett i andra tofsen.
Hackigt och dant blev det och det är väldigt slitet där bak! Jag fick ringa upp en jobbarkompis nerifrån som räddare i nöden.
Såja…. Liiiite kortare men desto friskare. Jag tror de tog nästan 3dm men det känns väldigt bra när jag kör fingrarna igenom håret och allt det slitna är borta. Jag är väldigt nöjd men det ser ju lite ledsamt ut när jag ser i inlägget under när jag hade det långa håret i min mössa. Jaja, det är bara hår och det växer ut! Men jag kanske borde gå till frisören minst 2ggr om året istället för till en vän som bara tar topparna😉
.

1 kommentar:

  1. Lite synd klippa ditt långa fina hår men det växer så klart igen man ska ha det man gillar. Håret blir lite knepigt i detta vädret och har man mycket mössa blir det sämre tycker jag. Jaså så mycket folk i Ullared men det var väl lön, ändå sägs det ju va en fattig månad. Men härligt om folket shoppar. Ha en fin söndag/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥