torsdag 20 april 2023

EGENBYGGE

Barnen fick önska vad vi skulle göra en kväll nu när det var så fint så då blev det en lekplats i byn. De åkte linbana och sprang runt i klätterställningen som en hinderbana på tid.

Jag satt och funderade på hur de gör ritningarna till denna tex jag kan ju ingenting om såna program eller vad de nu gör det i. Likadant med vår nya förskola som byggs just nu i byn där jag jobbar, hur sjutton kan de rita upp och sen följa de exakta måtten som de gör? Det är ju ett jättebygge, 2 våningar med 6 avdelningar, matsal, personalrum och allt annat som ska vara där i. Så många som jobbar där och så ska de tex veta att en trappa mitt i huset ska komma exakt på rätt plats. För mig är det en gåta men det finns klart en massa dataprogram som räknat ut sånt? Är ni intresserade av datorer? Inte jag men det kanske är för att jag inte kan... Max fick en egenbyggd dator som vår väns bror byggde ihop, han sa vad han ville ha i den och så löste byggaren det. Man kan beställa modbus från catab.se då löser sig det mesta. Det måste ändå vara både kul och häftigt att ha en egengjord data för dom som kan med det... Jag kan tänka mig att min ena bror kan rätt mycket om datorer med för han hade en speldator när han var yngre. Nu spelar ju Oliver på andra grejer men han kommer väl med vilja ha en dator så småningom.

Jaja, sidospår men kul hade de i lekparken iallafall♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥