söndag 23 april 2023

HEJ HEJ

Nästa vecka får vi veta vilka som får gå från jobbet så i Valborg får vi väl fira eller sörja. Fast...alla får nog sörja för vi förlorar våra arbetskamrater i vilket fall. Alla ska lämna in sina betyg, kursintyg, meriter mm för de som blir uppsagda ska kunna bli omplacerade om det finns möjlighet. Men på riktigt, vill vi jobba i en kommun som vi ska värna om och vara stolta över men som behandlar personal så här? Någon jubelidiot som sitter högre upp och sätter kommunen i skuld på över 30miljoner och då ska barnen bli lidande för det genom personalnedskärningar? Nej tack. Jag ska inte lämna in någonting för blir jag uppsagd vill jag inte vara kvar i kommunen men vill jag vara kvar om mina jobbarkompisar försvinner? Tveksamt! Jag hoppas för guds skull att vår plan B går i stöpet!! Då försvinner jag i vilket fall😉

Den här veckan har ju bjudit på riktigt härligt väder, igår sprang jag rallyrundan som gick nära här och det var riktigt svettigt. Sune drog på som bara den och rallyförarna va ute och körde rundan på morgonen så det va gott om trafik! Min jobbarkompis och hennes familj kom på eftermiddagen så grillade vi hamburgare innan vi gick ut på sträckan.
Här har vi livsnjutaren Alma som gillar att ligga ute i solen❤️


2 kommentarer:

  1. Vilken söt kanin, så skönt och va ute i vårvädret.
    Vad sysslar egentligen kommunen med, ni behövs ju i ert jobb, barnen är ju vår framtid. Lycka till.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna lilla Alma är riktigt mysig. Annat är det med hennes rymningsbenägna unge ;)
      Jag tror kommunen har skitit i det blå skåpet som man säger. Undra bara när de ska upptäcka det själva!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥