onsdag 5 april 2023

JÄKTIGT

Vilka härliga dagar det har varit nu☀️ Jag sprang med Sune ikväll så nu har jag sprungit 4 mil på 5 dagar. Då har jag ändå inte sprungit varje dag men det är sååå skönt! Dessa 2 veckor som varit nu på jobbet har varit de värsta någonsin. Vi har påsklov här denna veckan så mina barn är lediga nu och där jag jobbar, precis andra sidan gränsen, har de påsklov nästa vecka. Det har varit ett pusslande, fixande och trixande, folk som är lediga, sjuka, vabbar mm. Folk sliter och drar i mig med allt jag ska fixa så igår brast det men det är ju bara att ta nya tag och försöka lösa problemen dag för dag. Det såg mörkt ut att jag skulle få gå hem tidigt imorn men nu tro jag det fixar sig. Det har blivit lite övertid så nu ska det bli skönt med långhelg! 

Nu väntar vi väl i princip på besked om vilka som kommer bli uppsagda, 18st av ca 45st så det är ju en del. Alla får iallafall jobba vidare 6 månader framåt. Vi är några som har lite andra planer och jag skrev ett mejl till högsta gubben i politiken och hans svar skickade han både till min chef, min chefs chef och HR så det va bra! Nu vet de vad som väntas😉 Vem hjälper vi om vi inte säger ifrån? Är det rätt att bara en befattning inom yrket ska gå? Vad hände med sist in först ut?

Ikväll har vi gjort det sista med försäkringspapperna för moppen så nu hoppas jag att jag slipper lägga mer tid där. Jag hatar papper! 

I söndags var vi iväg så Tuva skulle få rida, kompisens dotter ville med rida så då fick hon ta russet och Tuva den stoooora. Hon blev ju överlycklig för hon gillar Crictor.
Jag tycker hon är modig, jag har med suttit på han men tyckte han va väldigt hög.

Dags att sova så det finns energi till imorn❤️

3 kommentarer:

  1. Hur ska det gå till på din arbetsplats så många som får ev sluta. Ni har ju alla haft en uppgift vem ska då rodda detta framöver det låter ju märkligt. Det är inte lätt och få saker och gå ihop för familjer idag, men det var väl därför vi kom till jorden för att kämpa kanske. Tuva är verkligen modig sådan stor hög häst.
    Ha en fin påsk och njut av ledigheten. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju några förskolor i kommunen men det kommer bli tight för de som får vara kvar. OM nu de som blir kvar verkligen VILL vara kvar! Kommunen kommer skjuta sig själva i foten. Jag tycker synd om barnen för de som får gå har 6 månaders uppsägningstid och då är det typ i oktober, mitt i en termin, ska personalen sluta en fredag och på måndagen kommer det ny. De barnen som redan har separationsångest hur blir då detta med helt nya ansikten som de inte ens träffat innan….. Ja herregud!

      Radera
  2. Barnen måste ju gå först och ni behövs ju som tar hand om alla dessa små. Där tänker de inte efter före.
    Fortsatt fin påsk/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥