lördag 14 oktober 2023

ÄLGJAKT

Äntligen va det dags för älgjakt, jag tog ledigt igår så jag var med igår och idag. Igår på eftermiddagen va det ju jätteblött, det va bara att hänga precis allt på tork när vi kom hem. Morgonen jättefin men det kom efter lunch.

Det blev en pinnatjur i första drevet.
Idag började morgonen med fint men sen kom regnet och blåsten! Som sagt jag hatar blåst! Det får gärna regna…. Jag frös ända in i benmärgen så jag fick sätta mig i en bil.
Mannen sköt en pinnatjur i dagens första drev. Då kom svärmor och barnen hit och tittade.
I dagens sista drev blev det en kalv. När de drog ut den i linan så såg det ut som när ett gäng förskolebarn ska ut på promenad och de håller i ett band för att hålla sig i ledet.
Nu är vi klara för idag. När barnen sover ska vi slå in paketen till Oliver för imorn fyller han år❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥