söndag 8 oktober 2023

KALASANDE OCH BLOMMANDE BLOMMOR

Igår hade vi kalas för Tuva och Oliver så dagen började med storstädning, det behövdes efter mycket jobb och lite tid hemma. Gästerna kom och vi bjöd på tacos och glass med tillbehör till fikat. Tuva fyllde 8 igår och Oliver fyller 6 nästa helg. Vi får ju passa på att fira innan älgjakten börjar 😉

Idag har Oliver varit på kalas hos sin klasskompis, nu vilar vi lite innan han ska träna innebandy och jag ska passa på att springa under tiden. Så idag blir det att springa ca 1,5 timme runt Älmhult. Utgår från byn.
Första frosten kom inatt så jag passade på att ta in lite buketter med Dalia, jag har nog den största busken jag någonsin sett, i en planta.
Jag är inget fan av att plocka in blommor annars, jag tycker de skräpar ner🙈 Men nu får jag ju ändå passa på innan jag behöver slänga blommorna och gräva upp roten.

Nehe, nu blir det tacos idag igen innan vi ska till träningen. Det är ju så fint väder men såååå kallt! Å värre kommer det bli…. Jag är född i fel land

2 kommentarer:

  1. Grattis till era små som börjar bli stora. Jag har läst din blogg länge konstaterar jag. Tiden den går för fort, alldeles för fort. Jättefina blommor ja dags ta upp de ur jorden jag har inga sådana och gräva upp och ner, men underbar blomma. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar inte blommor som behöver ”skötas om” som daliorna som ska grävas upp. Men här fick jag offra mig, de är fina men jag tänker inte ha fler än de 2 jag har. Den som blev dödad i somras när de gjöt vår pelare har levt upp igen! Det trodde jag aldrig..!!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥