söndag 29 oktober 2023

PYNTEDAGS

När jag gav mig ut för att springa igår förmiddag så hamnade jag mitt i älgjakten och jag som alltid kollar om grannen sätter upp jaktskylten. Ingen skylt men jag sprang andra vägen ändå för att komma runt och runda byn och hem. Jag hade skruvat ner volymen på lurarna för att höra ifall det skulle vara något. Ett par hundra meter hemifrån hörde jag ett hundskall rätt så nära så jag stannade upp. Rätt som det va så sprang en älgko ut framför mig på 10 meter och sedan en hund efter. Jag stod still så jag inte skulle störa hunden i spåret men hade jag fortsatt så hade ju älgen sprungit ner mig… Efter 8km var jag inne i byn och då ringde Thea och frågade var jag var för hennes kompis skulle hämta henne strax. Jag sa vart jag var och då säger hon VA, ÄR DU I ÄLMHULT? Ska jag be kompisen hämta dig? Eh, nä! Jag är ju här av en anledning😂 Så jag fortsatte mina 5km hem. 

I gårkväll var Loshultarna här och åt rådjursgryta, shit så gott!! Vi spelade kort och hade trevligt.

Idag blev det inte många knop gjorda, jag och Tuva gick en runda med Sune när mannen och Oliver var iväg en sväng. När Oliver tränade innebandy så åkte jag med in för att gå hem, herrejises så blöt jag blev! 

Jag rotade fram en gammal keps så jag skulle slippa allt regn i ögonen men precis allt var genomblött när jag kom hem. Men det är skönt att röra på sig😊
Imorn har jag min lååånga jobbedag så jag har 1h rast och då springer jag ju alltid och det är riktigt skönt att komma bort och koppla ifrån ett tag. Mannen får följa med Tuva på ridskolan för jag har ju inte slutat tills den börjar. Imorn ska vi få upp till nya förskolan och se hur det ser ut nu, inflyttning i januari är det tänkt.
Nu tycker jag att jag har väntat länge nog på att få börja julpynta! 1 november är ok tyckte någon och ja, jag kommer börja så fort jag får tid😂 Just nu är det lite knöligt att komma in på kattvinden där alla lådor står så jag tror minsann att jag ska släpa ut allt och flytta ner i källaren och få det sorterat samtidigt. Det lilla utrymmet står i ett av barnens rum och då kan dörren öppnas och allt möjligt kastas in - precis innanför dörren! Så det blir till att ha en bygglampa och jobbarvantar på. Å en man som är och jagar så jag kan få fixa ifred😉

2 kommentarer:

  1. Åh det kunde gått illa med en älg som sprungit ner dig va försiktigt jakt pågår. Ser ofta sådan skyltar när jag kör förbi skogarna tycker det är jättebra. Vill inte ha nåt vilt på bilen och inte köra på nån hund vore ledsamt. Ska du böra pynta i november läste på en blogg att hon skulle sätta upp granen i veckan. Mysigt och pynta men väntar nog lite det blir så dammigt innan advent då. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här finns tydligen rätt gott om älg, jag och Tuva såg 4st när vi var ute och motionerade igår.
      Nä fy så hemskt det hade varit och kört på någons hund under en jakt.
      Njaaa granen brukar vi sätta in precis innan jul men jag vill ha upp stjärnorna i fönstret. Det ska jag börja med nästa gång mannen ska ut på jakt haha.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥