söndag 22 oktober 2023

TRÄNING, KOST

Vi kom hem i hyfsad tid igår så klockan ringde 7.50 för min del, mannen va redan ute och jagade. Idag var det Livepass med intervaller, det var ett gratispass idag som egentligen är riktat till de som ska springa Göteborgspasset i maj men jag hängde på. Samma coach som i Lets run som jag har varit med i några omgångar. Idag stod det 4 intervaller x 2 på schemat. Det var 2 minutersintervaller som hade ett bra tempo men tempot ökades upp ännu mer i på de sista 30sek, vila i 1 minut sen 3 likadana till innan det va 2 minuter serievila sen kördes det om igen. Ingenting kvar från det dåliga måendet igår.

Jag tog blodtrycket imorse efter löpningen men innan medicinering. Det har blivit sjukt lågt för jag ligger på 120-130/85 annars. Det svartnar för ögonen så fort jag reser mig så jag slutade ju själv med den ena medicinen mot blodtrycket. Men jag har fortfarande 1 medicin kvar. Jag skickade denna bilden till njurdoktorn för att se vad han säger om saken.
Detta blev dagens lunch, glutenfri pasta, kyckling, tomat och créme fraîches. Orkade inte fixa sallad så det ser ju lite torftigt ut men rätt gott. Jag har typ 3-4 veckor kvar av denna dieten sen hoppas jag att jag kan få äta lite annat. Fast….egentligen vill jag bara äta gluten igen, jag kan leva på laktosfritt men detta är lite överdrivet. När kusinen skulle laga middag igårkväll gjorde han soppa och den baseras ju på créme fraîches så han gjorde en egen gryta till mig utan sås, lök och annat gott som de hade i sin gryta. Drack kranvatten hela dagen så inte konstigt om jag sov gott 😉 Frun i huset undrade om jag alltid är så strikt med kosten nu, men ja, jag försöker! Jag fick bara ett ryck i fredagskväll då jag tryckte in 4-5 godisbitar för jag va sååå sugen! Första koppen kaffe blev jag väldigt besviken på men skam den som ger sig, imorse var det gott igen! Det kan jag inte vara utan… Jag frågade doktorn om jag fick börja med kaffe och bubbelvatten och det fick jag, i väldigt små mängder. Kaffet började jag med men vattnet får ändå vänta. Jag vill fokusera på att må bra och att magen ska få vara i balans. 

I eftermiddag tränade Oliver innebandy så då satt jag och hade lite paus. Många bråkstakar här hemma under dagen så det var skönt att komma iväg! Nu är det mys i soffan innan läsning och nattning. Sen blir det solsidan och sängen för mig med.

4 kommentarer:

  1. Du har lågt övertryck ju inte konstigt du blir yr. Har du haft högt tryck länge så du har medicinerat en tid? Det är så obehagligt och bli yr. Får nog regleras din medicin. Visst är det lite konstigt har hört fler som fått högt blodtryck men som ändå motionerar mycket, du som springer så mycket och är smal har det ingen som helst betydelse eller hade trycket varit ännu högre utan medicin bra fråga? Lycka till och få rätt med trycket. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har medicinerat i 14år för jag har haft för högt blodtryck till mina dåliga njurar. Så där har inte träningen påverkat blodtrycket. Men kosten kan ju ha gjort det nu…

      Radera
  2. Stackars dig som inte har ok njurar. Ja våra kroppar kan ibland va underliga. Lycka till med trycket.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har polycystiska njurar och det är ärftligt. Trycket är fortfarande lågt och jag måste pausa så fort jag reser mig upp....

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥