onsdag 20 juli 2016

AKTA! DU KAN DÖ!!

Ä n t l i g e n kom solen på besök idag :-) Det har ju varit riktigt skönt, jag och Tuva har badat i hennes pool, cyklat nästan 1 mil och bara myst. Efter vi fått fixat ärenden och tvättat bilen i förmiddags så åkte mannen iväg och fixade lite saker men nu är han nog påväg hem snart.
Vi va ute på vår cykelrunda och Tuva vill att vi tittar efter ormar. Tydligen har hon inte fått min fobi! (Än....) Men vi har en död kopparorm utanför oss, sen såg vi denna och sen såg vi en död snok efter denna. Men när Tuva fick se denna snoken så sa hon "Ta den mamma". Baaaah! Nej, den är farlig, den bits, man kan dö! Mannen undrar varför jag alltid säger till barnen att man kan dö om det är något jag är rädd för eller om det är något som är farligt.... Men va fasen, jag skulle få panik om de kom med en orm i handen!!

1 kommentar:

  1. Det låter lite dramatiskt att säga "du kan dö" åh andra sidan så anser jag att ormar är en sådan där sak som barnen gott kan vara rädda för, vem vet, nästa gång kanske det är en huggorm.
    Tummen upp mami!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥