söndag 22 oktober 2017

FÖRLOSSNINGSBERÄTTELSE, NAMN OCH LYKTOR

Vilket jäkla skitväder vi har!! Regnet öser ner och det är knappt ljust ute.... Jag ville ha min förlossningsjournal så jag kunde läsa den, idag är ju lillebror en vecka😊 Men iallafall fick jag höra att den går att läsa på nätet, skriver de inte ut den längre? Jag har ju de andra 3 på papper så jag hade velat ha denna med. Jag sitter och skriver ner min förlossningsberättelse i lillebrors graviditetstestsdagbok så han kan läsa den delen sen om han vill. Vill ni läsa den? Själv tycker jag ju det är jättekul att höra andras berättelser😀

Men det här med namn..... Han heter fortfarande Lillebror och vi satt och googlade namn och då fanns det 3st som heter Lillebror men nä, han ska inte bli de fjärde haha. En kväll så mannen Nä, du får bestämma vad han ska heta för han måste ju ha ett namn. Jaha... men..men jaha, vad svårt, vad sjutton ska han heta? Noah eller Sigge for de ur mig... Jag har kallat honom Sigge för det tycker jag är lite gulligt men nä, det är nog ingen Sigge. Han fortsätter att heta Lillebror.... Tuva håller fast vid Emil men han kan få heta Sigge för henne. Vi får helt enkelt se men visst hade det underlättat att ha ett namn.

Våra övernattningsgäster stannade en natt till så de åkte hem imorse. Max har poolspel i innebandy så han är borta ett par timmar till, Thea pysslar och Tuva leker på sitt rum så det är alldeles tyst och lugnt i huset.
Svägerskan hade köpt med sig pumpor som de hjälpte barnen att göra iordning, barnen uppskattade det verkligen😊
Alla var nöjda och glada över sin pumpa och nu väntade de in mörkret så de kunde sätta ljus i dom.
 Thea signerade sin pumpa
 Ja visst är de fina när de står på trappan och lyser i mörkret.
Max har öron på sin lykta😊

2 kommentarer:

  1. Mysigt med pumpor, fattar inte hur snabbt tiden den går nu,snart är det november och allt vad en sådan helg bär med sig. Det med namn är inte så lätt men jag tycker alla namn är fina på just den personen, sen kan där ju finnas favoriter. Mitt ena barnbarn heter Ture, tycker jag är så fint, kunde ju passa med tjejernas namn på T. Ni har ju valt korta och lätta namn, bra när de ska börja skriva. Fin söndag med hälsningar från ett regnigt och höstligt Österlen. Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det va lite kul faktiskt för Linus har gett Ture som förslag😊

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥