onsdag 4 oktober 2017

OMKULLKASTAD

Herregud va det regnar!! Nu tycker jag i och för sig det är mysigt för jag ligger nerbäddad i sängen och ska vila, men jag har barn som ska cykla till simhallen idag.... Det är ju inte lika mysigt för dom!

Barnmorskan skulle prata med doktorn igår som i sin tur skulle prata med njurdoktor och så skulle hon ringa idag om det va något speciellt. Igårkväll ringde de från sjukhuset istället och hon babblade på och sa att jag hade blodtrycksmedicin att hämta ut som jag helst skulle börja med direkt och sen ska bebisen få hjälp med att komma ut för den kan inte ligga där en månad till..... Sen fick jag mig en chock. Jaha, men jag hade ställt in mig på en vanlig förlossning och att den kunde komma hemma denna bebisen med för jag har blivit erbjuden igångsättning innan och det ville jag absolut inte ha igen. Nu blev allt omkullkastat och framför allt att bebisen inte alls kommer ligga i magen så länge till. Jag har cirka en månad till beräknad och hade tänkt att den kanske kommer en vecka tidigare men nej..... 
Usch just nu är jag både ledsen och rädd... Nu ska jag försöka sova! Jag ska till barnmorskan imornbitti igen så jag få se vad hon säger då....

1 kommentar:

  1. Menar vården att du ska ha kejsarsnitt då? Oroa dig inte Lotte det kommer gå bra, min dotter har gjort det med sina tre och har mått utmärkt efter. Eller så ska du kanske på igångsättning men det känns nog inte så. Det är för ditt tryck är för högt och att du kan då drabbas av havandeskapsförgiftning, då är det bättre att ta ut bebisen tidigare. jag håller tummarna för dig. Kram från Österlen/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥