söndag 25 augusti 2019

FÖDELSEDAGSFIRANDE OCH ETT KONSTIGT DJUR

Idag är det 30-årsfirande för mannens syster så vi sitter i bilen och lyssnar på spökhistorier. Spännande! 
Igårkväll var mannen och sköt en gris igen så jag hjälpte han att få upp den när han kom hem, sen hade jag svårt att somna och upp rätt tidigt Imorse. Efter frukost tog jag Jäger och vi sprang 6km, det har blivit nästan 2 mil för han och mig sen i fredags, vi tränar upp hans kondition nu innan jakten börjar för hans del.

I fredags såg jag ett djur som jag aldrig sett förut, det sprang över den stora vägen och var surikatliknande. Jag har googlat lite men vet fortfarande inte vad det för för slags djur...
Igår kunde vi äntligen njuta av värmen igen och baljan åkte fram för lite plaskande. Hoppas det dröjer innan vi behöver ta fram varmare kläder, typ overall.

2 kommentarer:

  1. Kan det kanske va som rymt från nån djurpark, vi har i Ystad men lite långt och kuta till dig. Var inte en pytteliten grävling?
    Va du är flitig och träna, du väger inte mycket, men å andra sidan är jag väldigt smal utan träning går inte upp alls, kan va sjukdomen som gör det tyvärr.
    Ha en bra start på en ny vecka som snart är här/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä ingen grävling, den var nästan som en iller fast längre ben och smal svans, korthårig.
      Tränar och äter flitigt :) Jag skulle ju aldrig orka träna om jag inte äter.
      Ha en fin vecka du med

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥