söndag 18 augusti 2019

JAKTSÄSONGEN HAR STARTAT

Ja nu är jaktsäsongen igång igen och det med besked haha. I fredagskväll hann vi knappt äta färdigt innan mannen var på väg ut och passa bock, igårkväll var han iväg igen. Jag ska inte klaga för jag tycker det är lite skönt med ensamtid när barnen somnat. Fast i fredagskväll hade jag ett helsike att få lillkillen att somna, det är ju alltid mannen som lägger honom och när jag lägger han så tycker han ju att han ska sova jämte mig i min säng. Vi var inte överens men jag kan erkänna att jag försökte få honom att somna jämte mig tillslut men det var ju bara jag som somnade hela tiden så jag gav upp rätt fort. Igårkväll gick det betydligt fortare att få honom att somna även om han skulle protestera lite. När han somnat spelade jag och Tuva Memory och Fia med knuff, åt chips och godis så det stod ut genom öronen😉

Igår var jag och Tuva inne i byn och gjorde lite ärenden och så köpte vi ny regnjacka till henne för när vi kom till förskolan och den väl behövdes användas igen så hade hon visst vuxit ur den hon hade där.
Sen kom några vänner hit för mannen där skulle fixa lite mureri medans jag och Tuva tog med frun ut i skogen och plockade svamp. Jag ska försöka hitta en del som jag kan skicka iväg. En tjej som jag följer vars mamma är sjuk älskar kantarellmackor och det är klart som sjutton jag vill plocka kantareller och skicka till dom så hon kan få sig en macka! Undra bara hur jag ska skicka dom så att de håller, kan de överleva i en plastburk tro? Lägger jag de i en påse blir de väl mos..... Posten brukar ju ändå vara snabb att vara framme dagen efter så jag håller tummarna att detta ska funka. Vad gör man inte när man kan göra det lilla för att någon annan ska bli glad❤

Sen bytte jag om och joggade 6.5km, satte på en podd och gav mig ut i regnet. Sååå skönt! På gymmet har jag tagit mig ur ännu en comfort zone, förut körde jag 4 varv cirkelträning men nu kör jag ett normalt pass (2 varv på 30 min) sen ger jag mig in i lilla gymmet och kör ben/rumpa. I Biocircuit är det mest överkropp så då vill jag gärna köra annat med men jag kan ju inte med gymmet. Så kom jag på att jag har ju övningar från mammafitness + böcker så jag kör efter den. Jag har en PT-halvtimme innestående så jag ska be han visa ben/rumpövningsmaskiner när jag väl har den tiden.

Idag blir det gymmet för att avsluta helgen på bästa sätt. Hoppas att jag kan få till en träff med Thea för nu testar hon på Biocircuit gratis i 3v. Hon får bara träna med vuxen så vi har tränat tillsammans ett par gånger och det är kul. Jag vill gärna ut till våra kantarellställen med så jag kan plocka lite till.
Tuva hittade klänningen som Thea hade på sig när vi gifte oss, den är någon storlek för stor men det är ändå så hon kan använda den och hon är så fin i den❤

2 kommentarer:

  1. Men alltså åh vad avundsjuk jag blir när du skriver att du varit ute o sprungit, fattar inte att jag har så svårt för att tycka att det är roligt 🤷‍♀️😂😂❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det äääär rätt skönt när man kommer in i sitt flow. På med en podd/musik och ut! Du kommer älska det haha😉

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥