fredag 16 juni 2023

SKOLAVSLUTNING OCH STUDIEDAG

Idag hade 3 av mina barn skolavslutning, Thea slutade 1an i gymnasiet, Max slutade 9an och Tuva slutade 2an. När jag frågade om jag fick gå på en avslutning så fick jag ett blankt nej! Vi skulle ha studiedag och vi skulle följa vår tidtabell där. Sen lyckades jag deala till mig att jag fick åka dit när det började men när de uppträtt klart så fick jag åka tillbaka. Thea eller Max vill ju inte ha mamma på avslutning men det ville ju Tuva. Scenen var uppbyggd utanför skolan sen började F-klass med sitt uppträde sen 1an, 2an osv, så när Tuvas klass sjungit sina sånger kramade jag om henne och körde vidare. Mannen lyckades vara klar med sitt jobb i annan kommun igår så han kunde smita ifrån och titta på henne på hela avslutningen❤️ Tuva är som sin mamma och vi klarar inte av avsked så hon hade ju varit jätteledsen så hon följde med sin pappa på jobb efter skolan så behövde hon inte vara på fritids. 

Själv va jag och tittade på vår nya förskola som ska vara klar i december så vi ska kunna flytta in i januari (tror jag på när vi är där!) Det är ju bara betong, någon trappa och lite rör så det är ju svårt att se det framför sig men det blir stort!

Imorse när jag körde till jobbet var jag på så jäkla bra humör. Antingen var jag bara glad eller så var jag övertrött…. Det är en hårfin skillnad där emellan.
Vi började i Osby på vår provisoriska avdelning och hade lite utvärdering innan jag åkte till skolan och sedan nya förskolan. Efteråt åkte vi till Borgen och åt middag. Eftermiddagen tillbringade vi i Osby i våra olika konstellationer med andra förskolor och det var väldigt roligt. Vi hade mycket att prata om bland annat om allt som hänt under våren med alla uppsägningar o allt som sker. Å så våra arbetsuppgifter med😉 Vi har varit i samma grupper varje gång vi träffats så detta är nog 4e gången idag som vi 7 sitter tillsammans så nu känner jag mig som hemma där. Folk som kommer från 4 olika förskolor är väldigt intressant i diskussionerna. Men än är ju hösten oviss så vi får ju bara vänta och se vad som händer. Vi vet ju inte ens vem som blir vår nästa chef.
När vi kom hem beställde vi thaimat som barnen önskat så de blev glada❤️
Nu ska vi se skräckfilm här, om jag kan hålla mig vaken…

1 kommentar:

  1. Underbart med sommarlov för alla skolbarn oavsett ålder. Njut av ledigheten sol och bad. Och för alla en skön semester när det är dags.
    Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥