tisdag 27 juni 2023

NU ÄR DET GJORT!

Gissa vad jag tänkte på hela vägen in till Ljungby? Japp, maaaaat haha. Jag tänkte på allt jag ville äta efter undersökningen som choklad, hamburgare, pommes, cola, vin. När jag väl var inne på sjukhuset så mådde jag illa och var nervös. Det var över på 30 minuter men fasen va obehagligt det är att ha en kamera i magen och jag fick se allt på skärmarna framför mig om jag hade lust med det. Ibland blundade jag och koncentrerade mig på andningen men jag bet i ett finger under hela tiden. Sköterskan sa att det började bli vitt så jag bytte. Men det kändes ju som att kameran skulle kunna komma ut genom magen eller som att en bebis låg och sparkade i 9e månaden. Jag skulle inte vilja göra om detta men jag hade ingen cancer eller inflammation i tjocktarmen iallafall! De tog 2 biopsi så jag fick se tången öppna sig, stänga och dra men det kändes ingenting för där är ingen känsel men det såg ju läskigt ut. 
När jag väl kom ut så köpte jag en sallad på Mc Donalds.
Jag tycker den är såååå god! Tuggade noga och riktigt njöt av maten.
Sen om den är magvänlig efter en lång fasta vet jag inte. 
Ikväll blev det grillat och imorn pasta carbonara för det blev jag sugen på. Annars sköter kocken i hushållet middagarna men ibland får jag en och annan idé faktiskt😉
Jag var ju tvungen att jogga en liten runda med för att känna på det igen men det var tufft! Jag hade ju knappt druckit vatten eller ätit mer än salladen innan. Jag kräver mer energi så efter 6km tog det stopp.

Nu är detta gjort och imorn blir det jobb igen. Inte långt kvar till semestern nu och det ska bli fantastiskt skönt. Även om jag får lite stresspåslag för att när den väl börjar så är den ju snart över lika fort! I år hoppas jag att jag verkligen kan koppla av och att det blir en solig semester. Förra året var den värsta semestern jag någonsin haft. Tänkte på jobbet konstant och ville verkligen inte tillbaks till det nya arbetslaget men det blev bra ändå till slut, som tur va! Nu har vi fått önska nya arbetslag till hösten och jag ska jobba med en som alltid är på plats så det känns skönt. Vi är knappt borta någon av oss så detta kommer bli bra!

2 kommentarer:

  1. Åh fy för stackars dig men nu är det gjort. Du har väl IBS det syns inte någonstans vad jag vet. Har själv det och ibland är det sämre och ibland bättre, det är väl det som kallas livet, jäkt och stress är inget bra, och du har ju mycket omkring dig med jobb. Må väl/MH

    SvaraRadera
  2. Ja doktorn har sagt innan att det är IBS men då hade jag aldrig någon undersökning… Det är väl bara skit som jag får leva med och acceptera att jag aldrig kan springa lopp och tävla…

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥