tisdag 6 juni 2023

SVERIGES NATIONALDAG

6e juni och riktigt riktigt skönt med långledigt. Härliga dagar med mycket sol. Idag kom min jobbarkompis och hennes familj hit, de ska försöka laga 4-hjulingen som vi köpte av dom för ett par år sedan. Vi åt kladdkaka och spelade kubb. 

Jag började min dag med att springa 14km, de första 8 km gick bra sen tänkte jag köra intervaller resten men gu så segt det va! Det va så himla varmt med men jag tänkte göra ett nytt försök när jag jobbar länge på torsdag. Då ska vi ha trivselkväll på jobbet 

Igår va det ridskola igen och nu är det bara 2ggr kvar på denna terminen. Vi bokade in en dag på ridläger i sommar med. Det kommer hon älska.
Det hände en incident när ridläraren skulle hjälpa 2 hästar igår så då sparkade den andra hästen Tuvas häst men hon höll sig kvar. Lite skakig efteråt men hon red vidare som tur va😊
Jag går alltid en runda på 40 min under teorin och där är många fina hästar längs vägen. 

Nu har vi precis varit ute på en kvällsrunda med hundarna, så himla härlig kväll minus myggorna då. Men värmen och fågelkvittret.
Flingan (kaninen) rymde igår och vi har inte sett henne sen dess, annars rymmer de ju men håller sig på tomten ändå. Nu har vi Alma kvar och hon rymmer ingenstans så nu kan hon vara ute i stora gården om dagarna när vi jobbar😊 Dessa jädra kaniner, ofrivillig uppfödare har jag ju blivit, jag såg flera kaninungar borta vid en sommarstuga där vi brukar gå, där var ett gäng grå och en svart… så våra gener lever vidare haha.

5 kommentarer:

  1. Åh ja jag har alltid haft respekt för hästar underbart vackra djur men i alla fall lite så där. Tur att det inte hände nåt med Tuva. Nä inga rymlingar kommer den tillbaka eller nu lever den livet i skogen och har det så där ljuvligt i värmen haha. Må väl och ta det nätt när det är varmt drick vatten/MH

    SvaraRadera
  2. Jaså du är ofrivillig uppfödare nu? 😄 jag blir snart frivillig uppfödare då jag tänkte skaffa en älskarinna till bosse-boy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har väl varit ofrivillig uppfödare sen jag köpte mina första kaniner? (Av dig?) De rymmer och parar sig hej vilt här. Jag har min fina svarta Alma som är dvärg lejon...nånting men henne kan du ju få dina ungar till? Bara du tar hand om dom själv hahaha

      Radera
  3. När jag var gravid med mitt första barn så fick jag en spark i huvudet av ponnyn som vi skulle avmaska. Det gjorde ont..... Härligt med lång löprunda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh fy, ja jag har bara blivit trampad men en spark.....Det måste varit obehagligt? Fick du åka till doktorn? Jag ser ju på din insta att du med springer men är det oftast 5km och mest styrka?

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥