fredag 9 juni 2023

SUPERMYSFREDAG

Nu är dagen eller kvällen vi har längtat till, Oliver och jag, en egen kväll med fredagsmys bara han och jag. När jag slutade skjutsade jag mannen och Tuva till Lönsboda för de skulle åka med vännerna ner till Sölvesborg, de ska på Swedenrock imorn. Jag och Oliver åkte och köpte fredagsmys sen bestämde han mat, chickennuggets och en pizza med halva kebab och halva Hawaii med kebabsås. Det fick det bli😊 Mys framför tv blev bestämt sen ville han spela tv-spel och vad gjorde jag då? Jo, jag beställde nya löparskor till mig OCH till Tuva! 
Nöjd med mina iallafall! Få se vad Tuva säger. Nya Saucony till min samling iallafall. Jag måste ju testa någon annan modell än Ride, dessa är Triumph 20. Längtar tills de kommer❤️
Igår sprang jag 8km på min rast för vi hade familjekväll på jobbet så det blev några timmar övertid, dödens svettigt men så jäkla gött efteråt! Vi fick veta våra arbetslag till hösten och jag är jäkligt nöjd! Jag och min kollega som önskade att jobba ihop är typ alltid på plats så vi ville jobba ihop! Denna terminen har hon haft mycket vikarier och jag har hjälpt henne en hel del och mina kollegor har emellertid med varit hemma, ibland samtidigt så ibland har det varit kämpigt men tillsammans är vi starka! Idag jobbar jag med 4-5åringar men det kommer bli 1-2åringar så det ska bli mysigt. Våren har varit ganska tuff med 2, 3 familjer som gått igenom stora tragedier men vi gör vad vi kan för dom. Det är inte lätt att alltid hålla tillbaka tårarna men jag är ju bara människa och måste väl med få visa mina känslor? Mina känslor sitter ju typ utanför kroppen när det gäller vissa saker och ibland visar jag inte en min. Jag satt i ett samtal förra veckan med vårdnadshavare och bet ihop men jävlar vad arg jag var efteråt och dagen efter! Jag lämnade in en anmälan i vårt system och tog upp det med både HR och chefen. Vissa tror de får bete sig hur som helst😡
Nöje, nu tycker jag att gossen snart borde vara trött så vi kan lägga oss, det är väldigt viktigt att jag ska sova hos honom inatt. Han har en utdragssäng så där är alltid ”dubbelsäng” i hans rum för vi ligger ju och läser för barnen varje kväll, så där ska jag sova inatt. Han är inte lika morgonpigg som Tuva som tur är så vi får nog sova rätt ok imorn innan vi ska göra oss redo och köra ner till Sölvesborg vi med, de stora är hemma hos djuren så det blir bra. Nu är Thea med kompisar och Max jobbar någon timme till. Men vi lär sova när de kommer hem😊

3 kommentarer:

  1. Mysigt med egentid det behöver man med barnen ibland.
    Härligt med nya skor de kontot kan man aldrig ha för många av.
    Varifrån köper du dina?
    Önskar er en härlig sommar

    SvaraRadera
  2. Denna gången kom det upp en sida på Instagram som reklam, sport99.se de hade rea. När jag ska köpa löparskor annars så kollar jag alltid pricerunner om jag vet vilken modell jag ska köpa.

    SvaraRadera
  3. Låter ju skönt det löst sig med ditt jobb. Ah va mysigt med bara Oliver det behöver det allt emellanåt. Viktigt med bra skor så mycket som du springer sån du inte får ont i ryggen. Inget roligt med tragedier livet är en hård skola onekligen, lev här och nu. ha en fin tisdag i sommaren den ljuva./MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥