måndag 16 februari 2015

SKÖNT NÄR DET ÄR RENT

Söndagar är ju som bekant, våran städdag. Eller, jag tror jag städade torsdagar innan, men nu är det söndagar + dammsugningar där emellan. Jag gillar att ha det rent omkring mig men med 3 barn i huset är det ju ganska ofta uppställt. Saker som glöms där man står, saker som plockas fram men inte tillbaka osv. Jag gillar att städa och gör det helst själv om resten av familjen går ut och går/leker. Ja, jag hade kunnat tänka mig att använda en städfirma med såklart! Tänk att ha fått en flyttstäd gjord en gång om året☺ Eller bara kommit och tagit överallt i alla skrymslen två ggr om året. ( Dessa såg jag t o m hade mattvätt, perfekt för våra lurviga mattor) I vilketfall... I söndags va Tuva så mammig och ville inte släppa mig så jag varken kom någonstans eller kunde göra något. Hon vägrade släppa mig! Så Linus tog tag i det, dammade, dammsög och torkade golv. Det kändes... konstigt! Visst han brukar dammsuga och fixa här hemma men jag vill gärna dammtorka☺ Huvudsaken är ju ändå att det blev gjort. Jag kan faktiskt inte ha en bättre man♥
 Känslan att slå sig ner på kvällen när allt är klart är oslagbar. Tända doftljus och bara koppla av.
 Diesel ligger gärna i fönsterna och har koll på både oss och trädgården.
Den här lille filuren är snabb att lägga sig på sakerna som städas undan för en liten stund så vi kommer åt golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥