tisdag 28 april 2015

HJÄLPANDE HAND OCH RUMSREN BEBIS

En djup suck och långsam andning. Jag har en liten gosefia som sover tryggt brevid och hon har varit på strålande humör ikväll, så länge jag har varit i samma rum. Kusinen var ju här i förmiddags och när vi gått och båda barnen sov ute i vagnen hjälpte hon mig damma nedervåningen, huuur snällt? Jag ska ju ha folk här imornkväll och på Valborg kommer med några vänner. Så jag kände mig stressad över att hinna. När hon åkt satte jag Tuva i bärsele så dammsög vi och när Linus kom hem tog jag lite uppe och han torkade golven, skönt att det är gjort! Så bakade jag med, måste visa imorn, nu ligger jag i sängen. Något jag älskar och har pratat om länge ;-)
Såg att tulpanerna är påväg upp i rabatterna - underbar tid!! Det syns verkligen att det blir grönare för varje dag. Love it!! 
Nu hoppas jag på mer sömn inatt, vet inte vad som hände men Tuva åt 3ggr natten som var... Hon brukar äta 1 gång. Ibland två. 
Åh måste berätta!!! En kompis dotter är två månader äldre än Tuva och hon är rumsren!!! Hallå, gå på potta och snart 9 månader!! Hon har väl gjort det snart 1 månad. Jag vet att hon tycker det är smidigt - förutom när hon vill kissa 3ggr/natt. Ne, det väntar vi med här iallafall haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥