lördag 11 april 2015

LILLE ODEN

Rätt mysigt att stiga upp och så är kaminen redan tänd :-)
Pannan strular ju lite igen så det är tur det inte är vinter ute!

Vi döpte om Gas till Oden igår. Jo, det va lättare att ropa på honom så. Han kan heta Gas i andranamn ;-) 
Nu har han sovit här första natten och det gick riktigt bra, han var ute 2ggr. 
Det är en väldigt social liten kille. Han busade med Tuva igår när jag satt och klädde på henne, tillslut sa jag till honom att sluta och då satte han sig i knät på henne istället :-)
De stora barnen älskar honom!! Går gärna ut med honom och myser med han.
Maister blev ju med överlycklig över den lilla krabaten, men nu blev han inte minst längre och då han va den jobbiga. Det va ju han som va på Jäger hela tiden och skulle dra i svansen och ha igång för bus. Det va han som var som pesten ibland för Jäger. Nu är det Oden som är den jobbiga, ska busa, klättra och vara jobbig, tycker Maister. Å så tycker han nog inte om att vara den stora. Jag satt på golvet och då kom Maister och kröp upp i mitt knä, gjorde sig så liten som möjligt och la huvudet på min axel. Precis som, glöm inte bort mig, jag vill oxå vara liten och söt. Å det får vi ju inte, glömma bort honom alltså! Men det går inte, Maister är Maister = här kommer jag och nu är det jag som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥