torsdag 13 december 2018

VÅR LILLA HJÄLPREDA

Idag har jag haft bästa lilla hjälpredan med mig på jobbet. Jag jobbade kort dag så Tuva fick följa med mig och det tyckte hon var roligt, lite blyg i början men hon fann snabbt kompisar när vi va ute och de större barnen kom ut. När vi slutat så åkte vi och gjorde ärenden, hämtade ut lite paket, handlade och var på Carl Nilsson. Hon var rätt trött när vi kom hem och så skulle hon ju få "lön" när hon varit på jobbet så hon fick ett par guldpengar🙂 De skulle hon ha på lördag när vi ska köpa lördagsgodis.

Mannen fick ett ryck så han och Tuva bakade lussekatter.
De blev stora och saftiga och så hade vi lite glögg till det.

Klockan är ställd på 4.45 och kaffet laddat, träningsgrejer framlagda och allt förberett inför imorn. Vill träna innan jobbet för jag stänger, som alla fredagar och när jag kommer hem vill jag va fri🙂 Har ett möte inne i byn på eftermiddagen så jag måste ta lite ledigt men sen är det bara att bege mig tillbaks. Jag fick schemat till nästa termin och det var verkligen så bra som det såg ut!! Vi har 3-veckors schema och ena veckan slutar jag aldrig senare än 13.30, hur bra liksom! Inte en enda fredagsstägning - jag fick alla nu när jag bara jobbar 2 dagar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥