söndag 8 september 2019

GYMPA, TRÄNING, FOTBOLL OCH SVAMPPLOCKNING

Idag har vi varit ute mer eller mindre hela dagen, morgonen började med Tuvas gympa som jag körde ut henne till och medans hon gympade så sprang jag och Jäger 6km. Nu börjar vi bli synkade och springer bra ihop, innan ville han bara dra och sen springa in i skogen här och var, stanna så jag flög över honom och sådär men nu fattar han hur jag vill ha det så nu springer han bra🙂
En riktigt trevlig hund är han och Findus myser jämte.

När gympan var klar så hoppade vi in i bilen och körde till byn för att kolla när Max spelade match, mannen och Oliver hade skjutsat in honom så de hade precis börjat spela när vi kom. Älmhult vann och Max gjorde ett mål. Sen va det hem och äta innan jag och Max cyklade en sväng för att kolla efter kantareller men vi hann inte så långt för mannens syster och familj kom på besök. Vi käkade middag sen gick vi ut på svamprunda och hittade som de fick ta med sig hem.
Sen var det dags för kvällsbestyren med bad, lägga fram kläder och fixa inför morgondagen. Min klocka ringer 4.30 så jag ska strax släcka lampan😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥