söndag 29 september 2019

ULLARED

Vi var hemma rätt sent igår efter 8 timmar inne på Ullared, när vi körde där i mörkret så stod där en stor älg rätt som det va. Då blev jag rädd! Men den stod som tur va kvar! 
Iallafall, vi mötte upp svägerskan i Alvesta och sen hade jag mina tjejer med mig och Tuva ville ju gärna till leksakerna direkt men det tog vi sist för sen visste jag ju att hon ville hem efter det haha. När vi kom till julavdelningen var min vagn full så jag fick tyvärr inte plats med en endaste liten tomte😉
 Jag insåg att detta inte var någon billig vagn denna gången (blir det någonsin en "billig" runda till Ullared?) Men jag ångrade inget efteråt iallafall och hittade en del presenter.
 Vi planerade väl, vi hade inte fått plats med mer iallafall😅
Sen stannade vi på Mc Donalds i Värnamo på vägen hem och när vi väntade på maten så höll Tuva på att somna. Då började hon bli sliten.

Jag gjorde mig redo för sängen så fort vi kom hem, jag va sååå trött! Somnade gott och Oliver vaknade morgonpigg halv 6 Imorse. Vi skulle ändå upp tidigt för Max hade match i Växjö så jag och Oliver åkte med honom och hejade. Sen var det bara hem och äta och byta om innan Tuva skulle iväg på gympan. Det är 2v sen jag var ute och sprang sist men idag blev det över 7km med Jäger medans Tuva gympade. Riktigt skönt efteråt.

Imorn är sista september och sen drar jakten igång på allvar, det är denna årstiden vi knappt får se mannen på helgerna😉 Hoppas nu Jäger har fått upp sin kondition lite när vi sprungit så han håller igång för sen är det han som får hålla igång min kondition och göra så jag blir liiite snabbare. När jaktsäsongen är över så ser han ju ut som ett riktigt litet muskelpaket🙂
Äntligen är det snart den månaden som Tuva väntar på med, hon och Oliver fyller ju år. Så nästa helg är det dags för barnkalas!

1 kommentar:

  1. Va ingen tomte med hem, då får du snart tillbaka igen. Härligt och ha en dag för shopping och det är väl rätt mycket billigare där med leksaer i alla fall?
    En gång har jag varit där orken tryter det är för stort men ett kul varuhus.
    Förstår Tuva var trött många intryck och leksaker.
    Må väl och ha en fin vecka/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥