söndag 21 november 2010

KISSE-MISS

Jag har varit vaken ett tag. Läst lite, kollat på blocket och svarat på en annons :-) Jag hittade en sån söööt kisse!! En likadan som jag hade innan. Jag har aldrig gillat Perser innan för jag tyckte dom va fula med den intryckta nosen. Sen skaffade jag världens sötaste "Felix". Han va grå med vit mustach :-) Långhårig och jättefin. Tills hans humör ballade ur och han blev agressiv... Men han va min lilla älskling som bodde med mig nere på Sunnerbogatan. När det åskade ute så tog jag han under armen och gick 2 hus bort, till Hanna & Henke så va vi där tills det lugnat ner sig ute. Iaf sen bestämde jag att jag ska minsann alltid ha en perser... Nånstans gick det fel i planeringen. Idag har jag 2 korthåriga bonnakatter ;-) Jag hade ju Diesel först. När jag skulle hitta en till så hade jag vissa krav: det skulle va en långhårig, en hona och fullvuxen. Där gick det helt galet i planeringen!! Jag kom hem med en korthårig hane och han va kattunge..... Men det gick bra ändå!! Idag är han mer eller mindre stor som en hund, han är i storlek som Klabbe... Hängbuk och megaklumpig!!
Nu har jag en svart kelen Sambo på magen. Det är va det blev av honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥