onsdag 12 oktober 2011

DÖ AV EN FÖRKYLNING...

Idag fick jag höra en grej som gav mig en eftertanke. Jag har alltid hört att man inte ska träna när man är förkyld eller minsta lilla sjuk. HA, som om jag lyssnat på det? Jag har aldrig hört att det hänt någon någonting som har tränat lite småsjuk. Så lite förkylning och sånt har aldrig hindrat mig. Iallafall har jag fått veta första dödsfallet av vanlig förkylning nu. Det hände nu i veckan. En kompis släkting dog av bara en förkylning.... Fy vad hemskt!! Men då tänkte jag på det, att det kanske inte är så bra att träna vid minsta lilla sjuksymptom....

2 kommentarer:

  1. Nej det är inte alls bra att träna då. Kände en som dog när han tränade och han hade varit förkyld men det hade inte riktigt hunnit gå ur kroppen. Så ta det försiktigt. / C

    SvaraRadera
  2. Nej det är INTE bra. Det största problemet är nog att det kan påverka hjärtat negativt på sikt. Så att du inte dör i samband med träningen, utan år senare, är lite svårt att koppla ihop.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥