lördag 8 oktober 2011

FULL FRYS O IMORN KAN JAG NOG INTE GÅ...

Vi tog med oss rådjurssadel och lite rådjurskött att mala och så begav vi oss till Joppes föräldrar. När vi kom ner så tog vi svampkorgen och gick ut i skogen. Det blev ett par timmar långt inne i de djupa skogarna. Så nu är mina nya stövlar invigda. Men det va hemskt vad kallt det är så på måndag blir det tjocksockar i stövlarna!! Men en korg med kantareller och trattkantareller fick vi med oss tillbaka. Sen började vi på middan, rensade svamp och malde kött. Fy fasen så god middag det blev!! Rådjurssadel, hasselbachpotatis, kantarellsås, blomkål, tomater och gurka. Mumsigt. Sen blev det lite kortspel på det ;-)
Å när vi åkte hem fick vi med oss en kasse med lax, en med kantareller, en med äppel och päron, 3 påsar rådjursfärs. Nu är frysen typ...överfull.

När jag reste mig upp efter kortspelet så märkte jag av den - träningsvärken!! Den har kommit smygande och satt sig på rumpa, bröst och axlar. Neeej, inte träningsvärk på måndag inte träningsvärk på måndag!! Vi får se hur det är när jag vaknar imornbitti. Men inte bara det, känner av en förkylning som bara har satt sig i halsen med. Det gäller att sova gott inatt så kroppen kan kurera sig. Men det spelar varken till eller från, varken förkylning eller träningsvärk kan få mig att stanna hemma. Hallå, då får jag va nästintill döende om det ska hända!! Men nu är jag trött, ligger i sängen och ska se om jag kan läsa iallafall en sida innan jag somnar.

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥