onsdag 20 maj 2015

FULLKOMLIGT ÄLSKAR NYA BORDET!!! Å SÅ LITE KLANTIGHET

Hej igen. Jag lovade ju att visa mitt nya bord. 

Hur fint? Det är svärfar som snickrat det till mig!! Jag visade en bild och gav några mått och tadaaaaa, jag ÄR SÅ NÖJD!! Det ska betsas en gång till sen ska vi premiäranvända det i helgen när vi ska fira Thea. 
Jag längtar tills jag får sätta dit lite ljus och göra det fint på bordet. Det kommer ta din lilla tid, det ska provas med både Enjoy-ljus och riktiga ljus. Det är rätt stort så det kanske kan stå en stor ljuslykta där? Det är 2,5 m långt så vi ska få plats ;-) Åååå, jag älskar det!! 

Åh, igår klantade jag till det... Jag skulle ut med hundarna så jag satte Tuva i bärsele och tog hundarna och gick ut genom deras hall. Så stannade vi och pratade med grannens dotter som är hemma och vi pratade om skogsarbetarna som stannade till och frågade efter vägen tidigare på morgonen. Det är inte svenskar och av den härkomsten som de har sa hon då måste vi låsa dörrarna, lås allt haha. När jag kom hem och släppte in hundarna i sin hall så tänkte jag ju jag måste låsa dörren så det gjorde jag..... När jag gick runt var ju den dörren med låst! Jag gick ju ut genom den andre... Å det är en sån dörr där vi slår ner en liten knapp så slänger man igen dörren och den är låst. Typiskt! Ingen telefon eller nånting på mig. Det var ju bara att gå bort till grannen igen och be att få låna telefonen. Å jag hade ju tur, när jag ringde ambulansen för några veckor sedan så hade jag sagt fel nummer (uppgav Linus) för jag snurrade till det med en siffra så nu har jag präntat in rätt så jag kunde ringa honom så han fick komma hem och släppa in oss..... 

Idag är sista gången på babysim så det kommer bli tomt sen.. Vi har ju gått varje onsdag i 4 månader. Å ikväll är det avslutning på idrottsskolan så det ska jag och de stora in på iallafall. Det beror på hur vädret är om Linus och Tuva följer med. Det är ju utomhus och varar ett par timmar.

1 kommentar:

  1. Förstår verkligen att du r nöjd för bordet ser ju helt magiskt ut!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥