fredag 8 maj 2015

KNÄCKIG RABARBERPAJ

Vi såg att vi har fler än en rabarberplanta och en av dom hade riktigt fina rabarber så vi blev sugna på paj :-) Visserligen fanns denna planta inte just på vår tomt men den växte ju på ängen brevid.
På med gummistövlar, skidhandskar och största kniven i högsta hugg.
Jag var ju tvungen att provsmaka med ;-)
Thea skar rabarberna och jag gjorde överdelen.
Det såg ju....inte så aptitligt ut innan det kom i ugnen. Men medans den stod i ugnen hann jag tvätta håret och duscha av Tuva. 
Den var sååå god!!

Till middag åt vi pizza och det var första gången Tuva fick smaka, hon åt både mer och fortare än vad hon åt kyckling tidigare på dagen!! Å då förstod jag att kyckling var en riktig favorit. Hon är inte så förtjust i burkmaten utan äter hellre det vi äter. 
Nu ligger de stora barnen i sina sängar och kollar på film, lilltjejen sover och snart jag med... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥