torsdag 18 juli 2019

BILEN ÄR ETT KAPITEL FÖR SIG

Efter en vecka iväg med lite mindre bra matval och mindre träning, jag var ute och joggade 2 ggr, så kändes det skönt att starta gårdagen med en joggingrunda och grön smoothie🙂 Idag körde jag ett pass med vikter och miniband men så lär väl träningsvärken komma som ett brev på posten ikväll...

Just nu ser det ut så här;
Jag dricker kaffe, Tuva leker med hästarna och mannen klipper gräset. Vi har lite lugnet före stormen eftersom stormen sover just nu😉 När Oliver vaknat ska vi ut och gå en sväng och plocka kantareller. Igår var vi ute och gick i 2 timmar och plockade en del. Barnen älskar det.

För 2år sen köpte vi en ny bil för att vi skulle slippa krabb och förhoppningsvis skulle ju bilen hålla. Så är ju inte fallet då vi fått ett riktigt måndagsexemplar. Förra året när vi skulle till Gotland så fick bilen bärgas nere i Skåne dagen innan vi skulle åka. Vi fick en 5sits att låna så det var ju tur att vännerna skulle med så ett barn kunde åka med dom. Min sista dag innan semestern fick bärgaren hämta bilen på jobbet och när jag hämtade bilen veckan efter så fick jag en tid i augusti som några grejer skulle bytas på bilen. Det skulle inte vara någon fara att köra och de visste att vi skulle till Gotland. När vi ska köra till båten när vi skulle hem börja bilen hacka igen och när vi kör ner till terminalen lyser lampan! Jaja, bara vi kommer på båten, sa vi, sen löser det sig. Vi kom av och bilen ville inte vara med när vi gasade så jag ringde bärgare. Men hur troligt var det att vi skulle få en 7sitsig lånebil mitt i natten så alternativet var att stanna kvar i Oskarshamn. Nä, vi ville testa så vi kom över gränsen till Växjö iallafall så vi körde. Hade vi tur kom vi upp i 80 i nerförsbackar och 36 höll bilen uppför... I 18.5 mil! Det tog sin lilla tid men vi kom hem. När vi vaknade nästa morgon ringde vi bärgaren och den hämtade mig och bilen så jag följde med och tog hem en Subaru. Jag gick in till bilförsäljaren och frågade om de kunde köpa tillbaka bilen och de skulle titta på den så ska jag komma tillbaka när jag ska hämta min bil igen. Nu måste vi bara veta vad vi vill ha för bil sen. Vi köpte iallafall en jaktbil den dagen så vi har ju en 2a bil men vi behöver ju en där alla får plats.
Allt går ju på garantin men det kan ju kvitta när vi inte kan luta på skiten.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥